FANDOM

Zasadzka w Żółtym Lesie - bitwa pomiędzy siłami hobbitów i ludzi, a armią orków z Góry Gram. Odbyła się 5 września 29 roku Czwartej Ery.

Przyczyny Edytuj

Powodem było mnożenie się orków niedaleko Góry Gram. Orkowie pod wodzą Molgimbula chcieli podbić Shire.

Przygotowania do bitwy Edytuj

Wolne Ludy Edytuj

Armia Wolnych Ludów zebrała się niedaleko Fornostu. Przybyło około dwóch tysięcy sześciuset hobbitów i około siedem i pół tysiąca ludzi. Po naradzie wojennej armia ukryła się w Żółtym Lesie i oczekiwała przemarszu przeciwnika.

Orkowie Edytuj

Armia zebrała się w Gulgrban, niedaleko Góry Gram. Sprzymierzyli się z trollami z Wrzosowisk Etten. Orkowie zebrali około trzydziestotysięczną armię i ruszyli do Żółtego Lasu.

Przebieg bitwy Edytuj

A więc gdy już armia Wolnych Ludów ukryła się w lesie, przybyli orkowie. Oddziały Wolnych Ludów poukrywały się po obu stronach lasu. Kiedy zagrały fanfary. Wolne Ludy uderzyły. Najszybciej poradzili sobie z orkijską strażą przednią. Dalej nie poszło już tak łatwo. Orkowie złączyli się w ciasny szyk i stanęli naprzeciw armii Wolnych Ludów. Gdy wydawało się, że bitwa została już wygrana przez orków, hobbit Jerley Cotton dowodzący oddziałem łuczników ruszył cichcem przez las (razem z oddziałem) i zaskoczył Uruk-hai chroniących Molgimbula. Najpierw wszystkich pokonał, a następnie uciął mu głowę. Orkowie na wieść o śmierci wodza zaczęli uciekać i armia Wolnych Ludów zadała im w tym czasie ogromne straty. Trolle z Wrzosowisk Etten, sprzymierzone z orkami, kiedy dowiedziały się o przedwczesnej przegranej sojuszników, wróciły na swoje ziemie.

Wolne Ludy
Liczebność 11 500
Dowódcy Eldarion

Peregrin I (than Shire'u)

Jerley Cotton

Rob Burrowths

Meriadok Brandybuck (Dziedzic Bucklandu)

Toby Sackville

Jo Scary

Jeves Took

Orkowie
Liczebność Ok. 30 000
Dowódcy Molgimbul

Khambulgi

Strony Maćka
Jerley.jpgUlfgang-template.jpgMolgimbul-template.jpgForberry-template.jpg
To tylko niektóre z nich! Jeśli chcesz zobaczyć wszystkie, wejdź tu.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki