FANDOM

Zakon Arassinów Edytuj

Historia Edytuj

Pierwsza Era Edytuj

Powstał w czasie Pierwszej Ery w 310 roku jako siły skierowane do walki z siłami Morgatha. Założycielem Zakonu był elf Randil z pomocą Celedora I Mądrego. Pierwszą siedzibą zakonu była twierdza zbudowana w królestwie dwóch Rzek. Jego członkowie początkowo byli tylko Celadrimowie, z czasem dołaczyli do nich elfowie,krasnoludowie a nawet przybyli ludzie. Początkowo Arassini byli tylko wojownikami walczącymi w otwartych bitwach, nie znali ukrytego ostrza. Walczyli w kilku znaczących bitwach min.Dagor Bragollach, Nimraeth Arnoediad czy też w Wojnie Gniemu. W bitwie Nimraeth Arnoediad wyginął prawie cały zakon. Od tego czasu część Arassinów zaczeła specjalizować się w skrytobójczych działaniach. W roku 513 Wojska Morgotha zaatakowały królestwo Caladrimów. Na szczęśćie większość ludności przeżyła choć zginął "kwiat rycerstwa" a także wielu Arassinów. W tym czasie Aranater syn Celedora i Galadrieli wynalazł ukryte ostrze którym zabił jednego z Barlogów. Po bitwie, którą przeżył rozpowszechnił ten nowy rodzaj broni wsród Arassinów, którzy do tej pory używali do skrytobójstwa krótkiego sztyletu. Używali go zarówno skrytobójcy jak i wojownicy. Co to stroju do od początku ubierali się w charakterystyczne szaty z kapturem. Po upadku Morgotha po wojnie gniewu i zniszczeniu Beleriandu opuścili wraz z innymi tą kraine i powędrowali na wschód Śródziemia. Większość Arassinów, która przeżyła ostanią wojne (ok.200 ludzi) osiedliła się w nowo powstałym Królestwie Caladrii i z pomocą Caladrimów zbudowali nową twierdze i niewielką osade.Członkami Arassinów byli w PE głównie Celadrimowie z czego większosć byli to Caladrimowie i Beornidowie a mniej było Rohindów i Nortów. Było też sporo elfów(głównie Noldorów), niewielu krasnoludów oraz sporo było też ludzi(Celadrimowie 50%,Ludzie 30%,Noldowie 15%, Krasnoludowie 5%)

Druga Era Edytuj

Przez długi czas Arassinowie nie musieli z nikim walczyć wiec oddawali się treningom i szkoleniom by być gotowi gdy zło by powróciło. Założyli gildie w Lindorze i Nortii oraz w Khazad-dum(do czasu jego upadku).Nigdy nie założyli gildi w Numenorze gdyż uznali że tam jest bezpiecznie przed działaniem mroku co później okazało się jedną z największych porażek Zakonu. Przez działania Saurona wyspa została zatopiona. Gdy Sauron w postaci Annadara oszukał elfów i rozpoczął wojnę o Eriador, Arassini wspomogli wolne ludy.

Wzięli udział w wielu bitwach ale też zabijali ważnych dowódców sił Saurona. Wtedy już od dawna podstawową bronią każdego Arassina było ukryte ostrze.Jednak w tamtych dniach wielu z nich ginęło a Sauron odnosił zwycięstwa do czasu wsparcia sił dobra przez Numenor. Podkoniec DE gdy doszło do wojny ostatniego przymierza Dzieci Iluvatara(Elfowie, Celadrimowie i Ludzie) Arassini ruszyli wraz z siłami dobra by uratować Śródziemie przed Mrokiem. Po upadku Saurona Arassinowie wrócili do swych siedzib i przez długi czas w krainie panował pokój a oni mogli odpocząć.

Trzecia Era Edytuj

Do czasu powrotu Saurona, Arassini głównie zajmowali się chronieniem różnych ziem przed orkami i innymi paskudztwami. Założyli gildie swego szlachetnego zakonu w wielu krajach min: Arnor(do czasu jego upadku), Gondor, Rohan, Dale, Erebor, Rohindia, Królestwo Beorni albo Anduiny, Leśne Królestwo czy Lorien. Gildie w Dale i Ereborze istniały do czasu ataku Smauga. Po odzyskaniu przez krasnoludów Ereboru i odbudowy Dale przez ludzi gildie zostały odbudowane. Brali udział w wojnie z Angmarem, do którego przyczynili się upadku choć ich największą klęską  był upadek Arnoru, Wsparli Rohan w wojnie z Dunlandem, Wsparli Gondor w różnych wojnach. Choć mówi się że żaden hobbit nie był Arassinem to była to nieprawda. W kronice Zakonu mówi się o pewnym Arassinie, który szkolił się w gildi Arassinów w Arnorze i był hobbitem. Nazywał się Perigin Took i walczył w bitwie na Zielonych Polach jak i w wojnie z Angmarem. Po upadku państewek powstałych po podziale Arnoru ci Arassinowie, którzy przetrwali z gildi Arnockiej zaczęli działać jako pierwsi Strażnicy Śródziemia. Zaczęli nosić ciemnozielone szaty i brązowe spodnie. Razem z Dunedainami przemierzali pustkowia Eriadoru i chronili ludzi i hobbitów przed złem.

W czasie ataków Isengardu na Rohan Arassini razem z Jeżdzami Rohanu walczyli z Uruk-hai. Brali też udział w Bitwie o Helmowy Jar. Wielu z nich zginęło ale gildia przetrwała. W wojnie o pierścień Arassini z gildi Gondoru i Rohindii wspomagali Gondorczyków w oblężeniu Minas Tirith oraz w bitwie na Polach Pellenoru oraz ci co to przeżyli ruszyli do Czarnej Bramy i widzieli upadek Saurona. W Dzikich krajach gildie Arassinów aktywnie pomogły w bitwie o Dale, Lothien, Leśnego Królestwa czy w bitwie o Dol Guldur. Po upadku Czarnego Władcy Arassini mogli w końcu odpocząć od walk z mrokiem.

Zakon w 4 i 5 Erze Edytuj

W 4 i 5 zakon mniej działał gdyż nie było już takiej potrzeby bo mrok odszedł. Założyli ostatnią gildie w Umbarze w 4 erze.Zajmowali się głównie ochroną ziem na których żyli.Z czasem także było coraz mniej chętnych osób do wstąpienia do zakonu co spowodowało jego rozwiązanie w 20 roku 5 Ery.

Ukryte ostrze Edytuj

Ta podstawowa broń każdego Arassina nie istniała od początku działania zakonu. Do czasu bitwy nieprzeliczonych łez do walki używali mieczy, toporów czy łuków. Po tej bitwie gdy o mało zakon nie wyginął, cześć Arassinów szkoliła się w skrytobójstwach. Używała do tego krótkiego sztyletu, który ukrywali w karwaszu. Aranater chciał stworzyć lepszą broń do takich działań zaczął prace nad stworzeniem takiej broni. Po wielu niepowodzeniach w końcu w roku 513 PE udało mu się stworzyć tą broń, którą zabił wielu orków i Barloga. Rozpowszechnił ją wśród Arassinów, którzy zastąpili sztylet właśnie ukrytym ostrzem. Sama broń była krótkim obosiecznym ostrzem chowanym w pochwie ukrytej na dolnej części karwasza. Wyciągano i chowana je za pomocą odpowiedniego ruchu nadgarstka.

Znak Zakonu Edytuj

Znakiem rozpoznawczym zakonu był biały orzeł otoczony 12 gwiazdami.Ten znak zwykle był wymalowywany na karwaszach i wyszyty na kapturze. Pochodzenie tego znaku jest niepewne. Według kronik Zakonu znak ten nadał Randil, założyciel i pierwszy Arassin. Miał ponoć nawiązywać do władcą Ardy. Manwego i Vardy. Mieli w ich imieniu chronić świat przed mrokiem i złem Morgotha.

Kronika Zakonu Edytuj

Dzieło to napisał Aranater w którym spisał historie zakonu i wplątywał w to historie Śródziemia a ścisle mówiąc wszystkie bitwy w którym brali udział członkowie zakonu.Sama księga nosiła nazwę Historia szlachetnego Zakonu Białego Orła i jego udział w walkach z mrokiem w skrócie nazywana Historia Zakonu. Dzieło to było regularnie rozwijane o kolejne strony historii zakonu: Od jego początków aż do końca Trzeciej Ery i początku Czwartej. Kronika została wielokrotnie skopiowana na użytek gildi Arassinów rozmieszczonych w całym Śródziemiu. Oryginał został po rozwiązaniu zakonu oddany rodowi Dragonsów z racji pochodzenia jego autora. Tam leżała w zbiorach rodu Dragonsów aż do upadku królestwa w piątej erze, gdzie na swoje nieszczęście spłonęła wraz z wieloma innymi cennymi dziełami. Na szczęście ostatni z rodu, Eledal zabrał dwa ocalałe kopie ze sobą na wyspę Elen, gdzie przetrwały do naszych czasów. W Kronice opisany był też jedyny hobbit Arassin i jego działania.

Credo Arassina Edytuj

1. Powstrzymaj swe ostrze nim trafi w ciało niewinnego-Nie zabijaj cywilów ani tych co nić ci nie uczynili.

2. Bądź ostrzem w tłumie lub walcz bez strachu-zależnie czym zajmuje się Arassin: czy jest bardziej skrytobójcą czy wojownikiem przestrzegaj któryś z tych zasad. 

3. Nie narażaj Zakonu na upadek-Nie zdradź jego tajemnic naszym wrogom ani nie przyłączaj się do naszego wroga.

4. Nasze życie jest nić nie warte, Liczy się tylko to by świat nie przykrył mrok-Bądź gotów poświecić swe życie by uchronić świat przed złem i Cieniem ze Wschodu.

5. My służymy światłości-Walcz zawsze z wszelkim złem jaki wystawi nasz Nieprzyjaciel i nigdy się nie poddawaj.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki