FANDOM

Złoty Władca Haradu
Złoty Władca Haradu
Informacje biograficzne
  • Inne imiona
  • Okrutnik 
  • Tyran (przez członków Dae Sikilu) 
  • Data urodzenia
  • Nieznana 
  • Data śmierci
  • 1 CE 
  • Pochodzenie
  • Harad 
  • Status
  • Martwy 
  • Rasa
  • Człowiek 
  • Przynależność
  • Stary Harad 
Opis fizyczny
  • Płeć
  • Męska 
  • Kolor włosów
  • Nieznany 
  • Kolor oczu
  • Nieznany 
Rodzina
  • Rodzice
  • Nieznani 
  • Rodzeństwo
  • Nieznany brat 

Złoty Władca Haradu – panujący pod koniec Trzeciej Ery w Haradzie, był tyranem, i zarazem najbogatszym człowiekiem w całym Haradzie. Jego rządy były krwawe, wielu ludzi zostało w tych czasach zmuszonych aby wejść do wojska. Zawiązał sojusz z Mordorem, licząc że się wzbogaci łupiąc kraje Zachodu. Zawsze nosił maskę, a całe ciało pokrywała złota zbroja i czerwone szaty. Na znak sojuszu z Mordorem, na hełmie umieścił czerwony klejnot w kształcie Oka.

BiografiaEdytuj

Wczesne życieEdytuj

O tym okresie jego życia nikt nie wie wiele. Ze skąpych środków, które zostały znalezione w bibliotece pałacu w Hyarmen, wynika, że miał brata, zmarłego w tajemniczych okolicznościach.

Okres panowaniaEdytuj

Po objęciu tronu, rozpoczął tyranię. Zmuszał ludzi do wstępowania do wojska wbrew ich woli. Swoje tyraniczne rządy wprowadził także w Dalekim Haradzie, który wcześniej stanowił oddzielne królestwo.

BuntEdytuj

Zmuszanie ludzi do wstąpienia do armii było jego największym błędem, w momencie rebelii miał przy sobie kilka oddziałów wiernych dawnej monarchii, a rebelianci mieli wielką, wyszkoloną i uzbrojoną armię. Zanim się obejrzał, wszystkie miasta były pod władzą buntowników, a jego zwolennicy padali jak muchy. W czasie szturmu na Hyarmen wojska Dae Sikilu wdarły się do pałacu, a sam władca został zabity przez Navaretha.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki