FANDOM

Urgal - czarnoksiężnik, syn Derena II Zdobywcy i pan Mordoru.
Urgal
Artykuł nie posiada grafik? Dodaj je!
Informacje biograficzne
  • Inne imiona
  • Czarnoksiężnik z Mordoru 
  • Tytuły
  • Władca Mordoru 
  • Data urodzenia
  • 2243 rok piątej ery 
  • Data śmierci
  • Nieznana 
  • Pochodzenie
  • Królestwo Wschodu 
  • Status
  • Żyje 
  • Rasa
  • Pół człowiek 
  • pół Majar 
  • Broń
  • Miecz 
  • Przynależność
  • Mordor 
  • Występowanie
  • Całe Śródziemie 
Opis fizyczny
  • Płeć
  • Mężczyzna 
  • Kolor włosów
  • Czarny 
  • Kolor oczu
  • Błękitne 
  • Wzrost
  • Około 1 
  • 76 m 
Rodzina
  • Rodzice
  • Deren II Zdobywca 
  • Rodzeństwo
  • Brat Nieznany 
  • Małżonek
  • Nieznany 
  • Potomstwo
  • Nieznane 

Historia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Urodził się w Kirengardzie w 2243 roku piątej ery jako młodszy syn króla Derena i jego nieznanej z imienia żony która była Majarką miał również brata również nieznany. Po matce odziedziczył magiczne zdolności i w przeciwieństwie do brata był nieśmiertelny. W dzieciństwie uczył się magii i stał się bardzo potężny. W wieku 28 lat postanowił ruszyć w podróż po Śródziemiu. Wrócił do Królestwa Wschodu dopiero w 2298 roku na pogrzeb ojca. Jego starszy brat został królem wschodu. On zaś po naradzie z bratem postanowił pod mianem czarnoksiężnika zniszczyć królestwa zachodu ( Gondor, Arnor, Rohan ).

Zdobycie Mordoru Edytuj

Po naradzie udał się w Góry Szare i tam zbierał odziały orków, trolli i wargów. Zajęło mu to kilka lat i w 2307 roku piątej ery ruszył z około 20 000 armią na Mordor. Podczas przemarszu doszło do kilku potyczek z ludźmi. Gdy dotarł do ciemnego kraju niektórych ludzi go zamieszkujących wziął do niewoli.

Reformacja Mordoru Edytuj

Przez kolejne lata odbudowywał dawne twierdze Saurona. Z pomocą czarów ulepszył uruków, byli oni więksi ( nawet ich wzrost dochodził do dwóch metrów ), lepiej wyszkoleni i mieli lepsze zbroje. Ponadto utworzył odział piknierów, którzy byli tak samo uzbrojeni i kazał przydzielać do tej formacji tylko najroślejszych uruków.

Atak na Ithilien (2354 - 2355 PE ) Edytuj

Ponad 20 lat później zebrał 30 000 armię i poprowadził ją na Ithilien. Kolejne twierdze Gondoru padały i bez większych przeszkód zagarnął całą prowincję, Dúnedainowie nie wyszli jego armii na przeciw tylko wzmocnili posterunki na Anduinie.

130045 wojownik fantasy.jpg

Urgal podczas ataku na jedną z twierdz Gondoru.

Zdobycie Gondoru (2357 - 2358 PE) Edytuj

Po zdobyciu Ithilien zaczął zbierać kolejną armię, tym razem większą bo 70 000. Dokładnie się przygotował i zaatakował późnej zimy, jego wrogowie byli tym zaskoczeni atakiem o tej porze roku. Zdobył Pelargir i inne miasta na południu Gondoru. Następnie podzielił wojska na dwie armie. Na czele 50 000 armii pomaszerował na Minas Tirith, a resztę swych plugawych istot wysłał, aby zdobyli zachodnią część Południowego Królestwa. Zdobył miasto Osgiliath i przystąpił do oblężenia stolicy wroga.

Maxresdefault.jpg

Marsz orków na Minas Tirith

Dwa dni oblegał miasto, zanim je zdobył. Tak upadł Gondor

Atak na Rohan i Arnor (2406-2413 PE) Edytuj

W roku 2046 piątej ery uzbierał armie i wyruszył z nią na Rohan, który zdobył mając miażdżącą przewagę. Następnie ruszył na Arnor. Marsz jego wojsk ubiegał w spokoju aż pod Fornost, Zebrała się tam armia ludzi liczącą około 20 000 żołnierzy. Urgal przystąpił do oblężenia, które trwało kilka lat, aż w końcu w 2413 roku nadeszła wielka armia z południa, liczyła około 16 000 żołnierzy. Pan Mordoru miał większe siły, ale gdy doszło do bitwy z Fornostu wybiegli wojownicy i armia Urgala została zniszczona, a on sam został pozbawiony ciała przez jednego z przywódców wroga. Po tej klęsce orkowie o mały włos co nie wyginęli, a ludzi znowu wzrośli w siłę. Urgal ukrył się na wschodzie i tam czekał lepszego dla niego czasu.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki