FANDOM

Thuraziel Okrutny
Thuraziel.jpg
Informacje biograficzne
  • Tytuły
  • Okrutny 
  • Data urodzenia
  • Przed stworzeniem Ardy 
  • Data śmierci
  • Nieznana, możliwe że Szóstej Erze 
  • Pochodzenie
  • Nieznane 
  • Status
  • Nieznany 
  • Rasa
  • Przynależność
  • Sam sobie 
Opis fizyczny
  • Płeć
  • Męska 
  • Kolor włosów
  • Brak włosów 
  • Kolor oczu
  • Biały 
  • czasami srebrne 
  • Wzrost
  • Nieznany 

Rodzina
Thuraziel  znany także jako Thuraziel Okrutny lub Pożeracz Dusz to smok oraz syn Ancalagona Czarnego, najpotężniejszego smoka latającego.

ŻyciorysEdytuj

Thuraziel został stworzony jeszcze przed powstaniem Ardy przez Melkora. Był on adoptowanym synem Ancalagona Czarnego. Uczestniczył m.in. w Wojnie Klejnotów. W 587 roku Pierwszej Ery po śmierci jego ojca udał się do Żelaznych Wzgórz, gdzie mieszkał przez bardzo długi czas, żywiąc i napadając na krasnoludy mieszkające tam.

Druga EraEdytuj

Nie uratujesz swojego ludu przede mną. Będziesz się przyglądał i słuchał, jak przeklinają twoje imie za to, że nie udało ci się ich uratować, a jak już ich spalę, rozszarpię cię i rzucę na pożarcie wargom!

—Thuraziel prowokujący Kharóina.

Thuraziel malowidło.jpg

Malunek w jednej z krasnoludzkich siedzib ukazujący Thuraziela.

W Drugiej Erze ujawnił się, atakując krasnoludzką twierdzę w Górach Szarych. Zranił wiele krasnoludów i wielu innych pozbawił życia. Zamieszkał w jaskini w pobliżu twierdzy. Krasnoludy po dwóch latach życia w cieniu w końcu wezwali po posiłki(wcześniej bali się wysłać po pomoc) i krasnoludy z Żelaznych Wzgórz przybyli im na pomoc. Kharóin, dowódca krasnoludów z Gór Szarych rozkazał swoim żołnierzom się przygotować. Wyruszyli poza bramy, i gdy tylko ujrzeli słońce, zostało one przyćmione przez czarną figurę Thuraziela. Mimo, że mieli wsparcię z Żelaznych Wzgórz a nawet kilkuset wojowników z Samotnej Góry wszyscy szybko ginęli z rąk Thuraziela. Jednak, na chwilę przed kompletną porażką udało się mocno zranić smoka, który uciekł w nieznany kierunek a twierdza wróciła w posiadanie krasnoludów.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki