FANDOM

Rhunganf
Lokacja
Artykuł nie posiada grafik? Dodaj je!

Informacje
  • Przynależność
  • Easterlingowie 

Rhunganf - stolica Easterlingów w Czwartej Erze. W 300 CE zostało zdobyte przez Zjednoczone Królestwo.

Historia Edytuj

Rhunganf zostało założone przez Molgantfa, w 30 CE. Miasto szybko rozkwitło i stało się stolicą Easterlingów. Przybywali tam kupcy przede wszystkim z Haradu, czasami pojawiały się tam krasnoludy z Żelaznych Wzgórz. Gdy w 291 CE wybuchła wojna ze Zjednoczonym Królestwem, miasto opustoszało, ponieważ większość ludności udała się na wojnę. Czternaście lat później, po porażce Ulfganga nad Morzem Rhun, uciekł on do Rhunganfu. Jakiś czas potem pod miasto podeszła armia Zjednoczonego Królestwa i po dwutygodniowym oblężeniu zdobyła miasto. Ulfgang zginął, a od tej pory przynajmniej nominalnie Easterlingami rządził wyznaczony przez króla Zjednoczonego Królestwa namiestnik.

Miasto Edytuj

Rhunganf dziliło się na trzy dzielnice: Kupiecką, Wojskową i Rządową. W Kupieckiej mieszkali głównie kupcy, stały tam również ich stragany. W Wojskowej znajdowały się koszary wojska, natomiast w Rządowej znjdował się pałac wodza Easterlingów. Ulice w mieście były szerokie na około trzy metry, a domy budowano głównie z kamienia.

Obronność Edytuj

Miasto zostało zbudowane jak najbardziej obronnie. Otoczone było murem wysokim na dwadzieścia pięć metrów, a grubym na cztery metry. Na murach stały baszty, było ich w sumie dziesięć.

Położenie Edytuj

Rhunganf było położone na północno-wschodnim krańcu Morza Rhun. Za miastem rozciągał się step, po dwóch milach zmieniający się w pustynię.

Strony Maćka
Jerley.jpgUlfgang-template.jpgMolgimbul-template.jpgForberry-template.jpg
To tylko niektóre z nich! Jeśli chcesz zobaczyć wszystkie, wejdź tu.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki