FANDOM

Piąty Oddział Haradu
Data powstania 1410 TE
Data rozwiązania nieznana
Liczebność 500 (w Trzeciej Erze)

300 (w Czwartej Erze)

Piąty Oddział Haradu - to oddział wojskowy Gondoru, a później Zjednoczonego Królestwa. Operuje on zazwyczaj w Harondorze oraz w Bliskim i Dalekim Haradzie.

Historia Edytuj

Oddział powstał w 1410 roku Trzeciej Ery. Nie uczestniczył w jakichkolwiek działaniach przez pierwsze dwadzieścia lat istnienia. Dopiero w 1430 roku Trzeciej Ery zostali wysłani by pilnować południowej granicy Gondoru. Tam stoczyli kilka potyczek z bandami Haradrimów, które zakończyły się zwycięstwami mimo przewagi liczebnej wroga. Potem urządzali zasadzki na pustyni, zwłaszcza przy oazach. Najbardziej wsławili się, w okolicach miasteczka Y'canusba. Tam ukryli się właśnie przy oazie i zaatakowali oddział czterokrotnie liczniejszych Ludzi Południa. Wygrali niemal błyskawicznie. Dowódca, Thornacil został uchonoorowany wraz z resztą oddziału Gwiazdą Południa. Przez pewien czas oddział był bezczynny, lecz w 1440 roku TE ten okres się zakończył. Wtedy rozpoczęła się wojna z Ludem Góry Thark. Gondor zbierał oddziały. Piąty Oddział wyruszył jako jeden z pierwszych do walki. Ciężkiej piechocie Gondoru problem sprawiała walka z Tharkijczykami, ponieważ stosowali oni pułapki i wojnę podjazdową. Po roku wojny Gondor zmienił taktykę. Większość oddziałów otrzymała lekkie uzbrojenie i postanowiono pokonać Tharkijczyków na czas. Po dwóch latach oblężenia Tharkijczycy poddali się. Przez następne lata aż do drugiego stulecia Czwartej Ery, Oddział uczestniczył w wielu walkach. W późniejszych latach oddział uczestniczył między innymi w wojnie z Easterlingami.
Strony Maćka
JerleyUlfgang-templateMolgimbul-templateForberry-template
To tylko niektóre z nich! Jeśli chcesz zobaczyć wszystkie, wejdź tu.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki