FANDOM

Północne pustkowia - znajdowały się na północ od Gór Szarych, pojawiły się na początku Szóstej Ery ( nie wiadomo dlaczego ). Teren
Północne pustkowia
Lokacja
Artykuł nie posiada grafik? Dodaj je!
Informacje
  • Data założenia
  • 6 era 
  • Data zniszczenia
  • nieznana 
  • Położenie
  • Północ 
  • Mieszkańcy
  • Orkowie 
  • Uruk - hai 
  • ludzie 
  • elfy 
  • krasnoludy 
  • Ważne postacie
  • Ailos 
  • Ważne miejsca
  • Thalas 
tam był bardzo zróżnicowany. Były tam bujne łąki i żyzne gleby, jak i pustkowia z nieurodzajnymi ziemiami. Na północy, zachodzie i wschodzie leżały góry, zwane Górami Pół Okrężnymi. Na północy rosły bujne lasy, ale w innych częściach tych ziem też rosły ale nie tak bujne. Było można się tam dostać przepływając zatokę Forochel lub obchodząc Szare Góry z wschodniej strony, można też było przejść przez Góry Szare lecz tam czaiły się hordy orków i trolli.
B8cb4147658eb02290f763ca18f685b8 mtowen3jpg
15683283263 cfdbb9ed78 b

Zapuszczali się tam głównie orkowie i Uruk-Hai z północy. W późniejszych czasach zaczęli się tam zapuszczać ludzie z Królestwa Wschodu i zakładając tam miasta. W 86 roku szóstej ery elf Ailos założył na północnych terenach miasto Thalas. W połowie 6 ery elfy podzielili pustkowia na krainy:

Karniol - południowa część pustkowi, teren pagórkowaty ale rosły tam drzewa.

Drein - zachodnia część pustkowi, była porośnięta bujnymi lasami.

Hamring - wschodnia część pustkowi, podobnie jak Drein porośnięta lasami lecz trochę słabiej i miała więcej otwartych przestrzeni. Była zamieszkała przez ludzi, którzy przybyli tam ze wschodniej części Śródziemia.

Dilmun - środkowa część pustkowi, posiadała najbardziej urodzajne ziemie. Była najsłabiej zalesiona.

Tharal - północna część pustkowi. Była zamieszkała przez elfy. Rosły tam bujne lasy.

Około 3023 roku 6 ery przybyli do krainy Dilmun Easterlingowie za pozwoleniem króla elfów Ailosa. Żyli w przyjaźni z elfami.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki