FANDOM

Orek

Ork z Góry Wilczych Kłów

Orkowie z Nordum – rasa orków zamieszkująca górę Nordum.

Charakterystyka Edytuj

Orkowie ci chodzili zgarbieni i podkurczeni, podobnie jak orkowie z Mordoru. Mieli jednak lepiej wyostrzony zmysł słuchu i wzroku, a ponadto potrafili widzieć w ciemnościach. Węch nigdy nie był ich mocną stroną, przez co byli niezbyt przydatnymi tropicielami.

Historia Edytuj

Zamieszkiwali Nordum, od powstania królestwa Angmaru. Swoje królestwo nazywali "Górą Wilczych Kłów". Po przybyciu krasnoludów w 2922 roku TE zostali zmuszeni do zejścia w głąb góry i przygotować się do wojny.

Ich ówczesny wódz: Goblok zorganizował zbrojną wyprawę w 2930 roku TE i wyprowadził ich aż na powierzchnię. Tam w Dolinie Skruszonej Czaszki stoczyli bitwę, w której ich wódz poległ. Opuścili wtedy swój dom i ukrywali się w jaskiniach w górach szarych do końca trzeciej ery. W międzyczasie część z nich wzięła udział w Bitwie Pięciu Armii.

Język Edytuj

Posługiwali się swoją własną mową. Zapożyczali większość wyrazów z khuzdulu, języka krasnoludów o którym w jakiś sposób wiedzieli niemało. Następnie przekręcali słowa krasnoludów wedle własnego upodobania. Powstała w ten sposób pokraczna i ledwo przechodząca przez gardło mowa nazywana przez nich językiem Vargrijskim.

Znani przedstawiciele Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki