FANDOM

.Odrodzone królestwo Celadrii powstało na dużej wyspie Eren, na której wylądowali na niej po tym jak opuścili Śródziemie. Założył je ostatni z rodu Dragonsów, Erendal I Nieśmiertelny w 24 roku Piątej Ery, gdyż jest PółCeladrimem; jego matka była jedną z ostatnich elfów w Śródziemiu. Zbudowali na niej potężne miasto Nunred. Z czasem po 50 lat intensywnego rozwoju dzięki zbudowaniu potężnej floty oraz dużej armii popłynęli do Śródziemia i podporządkowali ziemie dawniej Nortii, na której obecnie istniało barbarzyńskie państwo Ilitów. Po podbiciu ich, Erendal ruszył na ziemie dawnego Shire, gdzie żyło już niewiele hobbitów i ich pokojowo podporządkował. Na pozostałych ziemiach dawnego Arnoru istniały małe państewka barbarzyńskie, które toczyły ze sobą nieustanne wojny. Erendal zajął tymczasem pokojowo Bree i pozostałe mniejsze miasta po czym podbił dwa mniejsze państwa plemienne zajmujące południowe wzgórz i wichrowe wzgórza. Ostatnim podbojem było zajęcie dawnego Fornostu z rąk plemienia Tyrinów, jego odbudowy i nazwania Erendalina od imienia Erendala.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki