FANDOM

Pierścien jedyny.png

Powstał bowiem jeszcze jeden pierścień...

Nad tym artykułem pracuje Szeptozgonek. W celu zapobiegnięcia wojnom edycyjnym, proszę o nieedytowanie tego artykułu póki nie usunę tego komunikatu.

Navareth
Haradrim.jpg
Navareth w czasie początków Dae Sikilu
Informacje biograficzne
  • Tytuły
  • Król Haradu (po zabiciu Złotego Władcy) 
  • Przywódca Dae Sikilu 
  • Data urodzenia
  • 2991 TE 
  • Data śmierci
  • Wciąż żyje 
  • Status
  • Żywy 
  • Rasa
  • Człowiek (Haradrim) 
  • Broń
  • Dwa miecze 
  • łuk 
  • tarcza 
  • Przynależność
  • Dae Sikil (Nowy Harad) 
Opis fizyczny
  • Płeć
  • Mężczyzna 
  • Kolor włosów
  • Brązowe 
  • Kolor oczu
  • Zielone 
Rodzina
  • Rodzice
  • Nieznani 

Navareth jest znany w Haradzie jako wyzwoliciel spod tyranii Złotego Władcy, a poza Haradem jako nowy władca, który diametralnie zmienił politykę zagraniczną (zawarł sojusz z Gondorem, powstrzymał korsarzy od ataków na inne kraje, itd.).

BiografiaEdytuj

Wczesne życieEdytuj

Urodził się w rodzinie kowali w nie wielkiej wiosce na pustyni, przy oazie niedaleko Umbaru. W pewnym momencie został, wraz z innymi mieszkańcami wioski, zmuszony do wstąpienia do armii.

Dae SikilEdytuj

Po dwóch latach służby (niekoniecznie z własnej woli) ze znajomymi ze swej rodzinnej wioski uciekł ze stolicy i ukrył się w jakiejś mało znanej oazie. Zbierał wokół siebie innych buntowników, jednocześnie wraz z towarzyszami podżegał do buntu resztę wojska królestwa. W momencie rozpoczęcia buntu skierował się wprost na Hyarmen, po drodze łupiąc osady i biorąc ze sobą jeszcze więcej wojska.

Armia Haradu.jpg

Navareth przemawiający do armii przed atakiem na Hyarmen

Gdy jego armia wdarła się do Hyarmen, z doborowymi jednostkami zaatakował pałac Władcy. Osobiście zabił tyrana. Po śmierci Władcy i opanowaniu całej stolicy, jednogłośnie został wybrany królem.

Władanie w HaradzieEdytuj

Podczas swojego panowania zawarł sojusz z Gondorem, podbił także Umbar, pozostający dotychczas niemalże autonomicznym królestwem. Odepchnął resztki zwolenników Władcy na linię brzegową Dalekiego Haradu. Wbrew pozorom początki jego panowania nie były spokojne, dawny generał Złotego Władcy, Dayir (umieszczony tu za pozwoleniem PieskkaPL), zebrał wszystkich opierających się jeszcze Haradrimów, i wraz z nimi przeprawiając się drogą morską, zajął Ithilien. Król Aragorn ze Zjednoczonego Królestwa wziął to za jawny atak Haradu, i wyprowadził atak na Pelargir. Mimo jego zabiegów dyplomatycznych, wojna była nieunikniona.

Wojna z Gondorem i starcia z AdunabaremEdytuj

Wojna toczyła się dosyć długo, ze zmiennym szczęściem Haradu i Zjednoczonego Królestwa. Kiedy Gondorczycy dotarli na przedpola stolicy, mało co nie przegrał wojny. Po wygranej drugiej bitwie o Hyarmen, sam pomaszerował na czele wojsk przeprowadzających kontruderzenie. Kiedy dotarł do Ithilien, na samym początku kolejnej walki z Gondorczykami wpadł w zasadskę sił Adunabaru. Tylko atak czekających w odwodach mumakili uratował życie króla i jego wojska. Po tym wydarzeniu, kiedy wyszła na jaw nowa siła Adunabaru, został zawarty pokój przeciwko Adunabarczykom.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki