FANDOM

Morgur
Peleorc-cb175330
Informacje biograficzne
  • Tytuły
  • Wódz orków 
  • Król Angmaru 
  • Data urodzenia
  • Początek Piątej Ery 
  • Data śmierci
  • Nieznana 
  • Pochodzenie
  • Góry Szare 
  • Status
  • Żyje 
  • Rasa
  • Ork 
  • Broń
  • Szabla 
  • łuk 
  • Występowanie
  • Eriador 
Opis fizyczny
  • Płeć
  • Mężczyzna 
  • Kolor włosów
  • Ciemne 
  • Kolor oczu
  • Czerwone 
  • Wzrost
  • 79 cm 
  • Inne cechy szczególne
  • Inteligentny 
Rodzina
  • Rodzice
  • Nieznani 
  • Rodzeństwo
  • Brak 
  • Małżonek
  • Nieznany 
Morgur - orkowy wódz z Gór Szarych, przyczynił się do postania ich potęgi w tym regionie.

Historia Edytuj

Morgur urodził się na początku piątej ery w Górach Szarych. W tym to też okresie w Śródziemiu żyło nie więcej niż 400 orków. Od najmłodszych lat musiał ukrywać się w jaskiniach. Mając 24 lata, razem z innymi odważnymi orkami założył bandę. Napadał na kupców i czasami na mniejsze wsie. Zyskał uznanie wśród współplemieńców. Niedługo później musiał zaniechać napadów, udał się wtedy na daleko na północ. Tam na Orkowej Górze zaczął budowę warowni. W tym też to czasie orkowie zaczęli się mnożyć, lecz Morgur nakazał im się ukrywać, gdyż nie chciał, aby jego plany zostały przedwcześnie ujawnione. Jego planem było zbudowanie potężnej warowni oraz zgromadzenie wielkiej armii orków. W roku 53 PE miał już dostatecznie dużo żołnierzy, by najechać Eriador. Pierwszym jego celem były góra Gram oraz dawna twierdza Angmaru Carn Dûm, do której wysłał tylko stu orków. Pierwsze dni podboju przebiegały bezproblemowo. Bardzo szybko zdobył tereny na północ od Fornostu. Dopiero 19 dnia wojny doszło do bitwy z wojskami Arnoru, która została nierozstrzygnięta. Obie strony poniosły bardzo duże straty. Morgur wycofał się do Carn Dûm. Ork musiał prawie, że od nowa zbierać siły. Miesiąc później ogłosił się nowym królem Angmaru i orków.

"Ten ork, który dowodził najazdem nie jest zwyczajny."

"Co masz na myśli?"

"W żadnych księgach nie słyszałem, by ork miał rozum. Ta jego strategia walki była imponująca jak na orka. Doszły mnie słuchy, że ogłosił się panem Angmaru"

-Rozmowa żołnierza i króla Arnoru

Więcej z Fandomu

Losowa wiki