FANDOM

Minas Mithrin
Lokacja
Artykuł nie posiada grafik? Dodaj je!

Informacje
  • Przynależność
  • Królestwo Gór Szarych 

Minas Mithrin - Stolica Królestwa Gór Szarych, jedno z największych i najpiękniejszych miast Śródziemia. Fortecą wykonana z białego kamienia, z piękną żelazną bramą ozdobioną elfickimi napisami nad którą stały dwa posągi wilków wykonane z białego złota.

Historia Edytuj

Miasto zostało zbudowane w 1976 roku Trzeciej Ery przez Dúnedainów, którzy uciekli z zniszczonego królestwa Arthedainu. Jego pierwszym królem był Erthion, Dúnedain który poprowadził uciekinierów przez góry Mgliste. Miasto przez lata rozkwitło i stało się klejnotem królestwa.

Upadek Edytuj

Po wybuchu Wojny Krasnoludów z Orkami twierdza Minas Mithrin została zniszczona, przez hordy orków z Góry Gundabad pod przywództwem Rashluka, ocalali schronili się w warowniach. Wściekły Król Thendunion z rodu Erthiona wraz z dwoma synami, zebrawszy wojska wyruszył z Andunionu na posiłki orków idące wesprzeć orków walczących nieopodal Morii. Armie spotkały się na polach Szarych, bitwa trwała dwa dni a siły Ludzi zdołały odpędzić orków wbijając większą część ich armii. Podczas tej bitwy śmierć poniósł Król Thendunion.

Czwarta Era Edytuj

Miasto zostało odbite 16 października 30 roku CE, przez zjednoczone armie Królestwa Szarych Gór, Krasnoludów z rodu Drora oraz oddział Zjednoczonego Królestwa. Zostało ono odbudowane i na nowo było Klejnotem Szarych Gór.

-

Więcej z Fandomu

Losowa wiki