FANDOM

Milo Goldsworthy - Hobbit pochodzący z Michel Delving urodzony w 2974 roku TE. 
Milo Goldsworthy
Artykuł nie posiada grafik? Dodaj je!

Informacje biograficzne
  • Data urodzenia
  • 18 czerwca 
  • 2974 TE 
  • Data śmierci
  • 2 września 
  • 51 CE 
  • Przynależność
  • Shire 
Opis fizyczny
  • Kolor włosów
  • Brązowe 
  • Kolor oczu
  • Zielono-niebieskie 
  • Wzrost
  • Wysoki jak na hobbita 

Rodzina

Wczesne życieEdytuj

Milo urodził się 18 czerwca 2974 roku Trzeciej Ery w Michel Delving. Jego rodzicami byli Hending Goldsworthy i Lily Hayward. Od dzieciństwa zajmował się rybactwem, graniem na lutni, pływaniem(co było dziwne, gdyż większość hobbitów nie lubiło pływać) oraz pomaganiem ojcu na farmie. Dzięki latom nauki umiał posługiwać się łukiem, choć matka go do tego zniechęcała.

PodróżEdytuj

WędrówkaEdytuj

W 3010 TE zdecydował, że jego życie wydaje mu się trochę nudne. Wyruszył więc na podróż. Szedł przez wiele dni i nocy aż w końcu dotarł do jakiejś jaskini. Stwierdził że się w niej prześpi. W srodku nocy został zaskoczony przez dwóch orków, którzy próbowali go pojmać. Hobbit był szybszy, choć udało im się go zranić. Osłabiony, biegł przez krzewy i krzaki aż dobiegł do jakiejś huty. Zapukał, ale nikt mu nie odpowiedział, więc wszedł. Usłyszał, jak orkowie dobiegli do chaty, więc schował się w komodzie. Orkowie weszli do domostwa i zaczęli go szukać. Nagle, rozległy się krzyki, nie orków lecz czegoś innego. Były dziwne, jakby ktoś coś wykrzykiwał. Słyszał dzwięki walki i jednen huk, a zaraz po nim szybkie kroki. Uchylił drzwi by wyjrzeć, gdy nagle oberwał w głowę.

NieznajomyEdytuj

Gdy Milo się obudził, ku jego oczyma ukazał się ubrany w czarno-niebieski płaszcz krasnolud. Podał Milowi ręke i zapytał się go o imię. Milo powiedział mu jak miał dosyć swojego nudnego życia i jak udał się na przygodę, która zakończyła się w owym domu. Krasnolud słuchał go bardzo uważnie, po czym wziął fajkę i ją zapalił. Zaoferował ją, lecz Milo stwierdził że nie jest w humorze by palić. Krasnolud ujawnił mu swoje imię - Brandrin. Hobbit stwierdził, że powinien już wrócić do domu, lecz krasnolud powiedział mu, że jest zbyt niebezpiecznie o tej porze by się ruszać poza domostwo. Hobbit się zgodził by zostać jeszcze tą noc. Z samego rana Brandrin zaprowadził go do pogranicza Shire. Zdziwiony Milo zapytał się, jak bardzo oddalił się od domu. Krasnolud stwierdził, że jego dom znajduje się niecałe trzydzieści mil od Gór Błękitnych. Milo podziękował krasnoludowi za gościnę i uratowanie mu życia, po czym ruszył w stronę Michel Delving.

Dalsze życieEdytuj

Milo przez nasepne 50 lat żył sobie w spokoju. W wieku 72 lat Odwiedziła go pewna osoba. Okazało się, że to jego stary przyjaciel Brandrin. Po krótkiej rozmowie i wieczornej wędrówce poza Shire zaatakowała ich grupka orkowych bandytów. Milo uciekł, a Brandrin został i walczył. Po powrocie do domu powrócił z dwoma strażnikami, którzy znaleźli tylko ciała dwóch orków i topór Brandrina. Zasmucony Milo postanowił wrócić do chaty Brandrina, aby złożyć mu tam hołd. Gdy wszedł do chaty, ku jego oczom pojawił się Brandrin, cały i zdrowy. Uradowany hobbit zapytał się co on takiego zrobił, a on odpowiedział mu, że po zabiciu dwóch orków, ich dowódca rzucił się na niego, lecz on podpalił go pochodnią i reszta bandytów uciekła. Milo żartobliwie stwierdził, że Brandrin powinien darować sobie walki, bo robi się za stary. Krasnolud się uśmiechnął, a Milo poszedł do domu. Dwa lata później zaczął hodować fajkowe ziele, na którym zarobił bardzo dużą sumę. Utrzymywał się także ze sprzedaży złowionych ryb oraz okazjonalnie odwiedzał strażników i uczył ich strzelać z łuku. W 51 roku Czwartej Ery odszedł, zostwiając jego majątek jego synowi i córce. Ku jego pamięci nazwano sklep z różnościami (w tym fajkowym zielem) Zakątkiem Mila.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki