FANDOM

Pierścien jedyny

Powstał bowiem jeszcze jeden pierścień...

Nad tym artykułem pracuje Asdefigen156. W celu zapobiegnięcia wojnom edycyjnym, proszę o nieedytowanie tego artykułu póki nie usunę tego komunikatu.

Luthoden – pół człowiek, pół krasnolud. Towarzysz i przyjaciel Erkana oraz Frora.
Luthoden
Luthoden
Informacje biograficzne
  • Tytuły
  • Pogromca wargów 
  • Data urodzenia
  • 1187 r. TE 
  • Data śmierci
  • Pochodzenie
  • Żelazne Wzgórza 
  • Status
  • żyje 
  • Rasa
  • Pół człowiek 
  • pół krasnolud 
  • Broń
  • Mosiężna laska 
Opis fizyczny
  • Płeć
  • Meżczyzna 
  • Kolor włosów
  • Brąz 
  • Kolor oczu
  • Zielony 
  • Wzrost
  • 153 cm 
Rodzina
  • Rodzice
  • Wiadomo tylko 
  • że ojciec był krasnoludem 
  • a matka człowiekiem. 
  • Rodzeństwo
  • Brak 
  • Małżonek
  • Brak 
  • Potomstwo
  • Brak 
Groin

Groin

Wygląd Edytuj

Rhosgobel

Belgrhos - dom Luthodena

Luthoden z wyglądu bardziej wdał się w matkę, po niej to odziedziczył brązowy kolor włosów i zielone oczy. Był też wyższy od normalnego krasnoluda, ale niższy od człowieka. Przez jego lewe oko przechodzi podłużna blizna, którą zrobił mu warg, kiedy miał 8 lat. Pół krasnolud ten nosi długą brodę i wąsy z mosiężnymi ciężarkami. Pół człowiek ma gęste krzaczaste brwi.

Życiorys Edytuj

Luthoden urodził się w 1187 r. TE w Żelaznych Wzgórzach. Nie wiadomo jak nazywali się jego rodzice, ponieważ byli przyjezdni.

W 1193 r. TE gdy Luthoden miał sześć lat był z rodzicami w Starym Lesie. Gdy byli w jego środku, rodzice chłopca nagle znikli i do dziś nie wiadomo co się z nimi stało. Młody Luthoden zabłądził podczas powrotu do domu. Na noc schował się w jakieś jamie. Po obudzeniu zobaczył wpatrującą się w niego samice warga. Samica przygarnęła go do siebie i zaopiekowała malcem jak własnym dzieckiem. Pierwszego dnia pobytu u wargów Luthoden nieumyślnie dołączył do zabawy młodych, podczas której najstarszy młody zrobił mu bliznę, która już na zawsze mu pozostała. Przez ranę Luthoden ma problemy z patrzeniem na lewe oko.

1201 r. TE - mimo długiego pobytu wśród dzikich zwierząt Luthoden nigdy nie zapomniał języka ludzi i krasnoludów, sam nauczył się robić proste narzędzia, wykonywać ubrania.

W 1202 r. TE Luthoden doszedł do wioski obok Żelaznych Wzgórz, gdzie przyjął go do siebie Groin, stary krasnolud. On go nauczył poprawnie się wyrażać, jak się zachowywać, nauczył go też obróbki metalu, kamieni, skóry. Lecz Luthodenowi brakowało lasu i starych przyjaciół - wargów.

W 1210 r. Luthoden zaczął uczęszczać na naukę walki do mistrza Azaghâla. Za broń wybrał sobie wielką mosiężną lagę.

W 1210 r. TE Luthoden postanowił odejść od Groina i powrócić do lasu. W lesie sam zbudował Belgrhos - swój nowy dom. Zbudował także schronienie dla wargów.

Gráiant Edytuj

Do 1223 r. Luthoden prowadził spokojne życie, aż do czasu, gdy pewien krasnolud o imieniu Gráiant, stwierdził iż to on jest jedynym i największym poskramiaczem wargów. Ale Gráiant inaczej opanowywał wargi nie miłością i spokojem, lecz gniewem i biciem. Gráiant wyzwał Luhodena na pojedynek, o miano Poskramiacza Wargów. Walka była wyrównana. Nagle podczas pojedynku od tyłu na Luthodena skoczył warg - sługa Gráianta. Luthoden ledwo dawał radę w tej nie równej walce, lecz z pomocą przyszedł mu Berfilg - jego największy, najsilniejszy i najbardziej do niego przywiązany warg. Razem zabili sukę, Gráianta i Luthoden (bez pomocy warga) powalił krasnoluda załamanego śmiercią zwierzęcia. Luthoden oszczędził nikczemnika, lecz wymusił na nim przysięgę, że już nigdy nie będzie poskramiał wargów i na zawsze odejdzie z wioski.

Gráiant

Gráiant

Więcej z Fandomu

Losowa wiki