FANDOM

250px-John Howe - Dunlending.jpg

Człowiek z Eryn Vorn.

Ludzie zamieszkujący las Eryn Vorn. Byli to głównie myśliwi i rybacy. Po raz pierwszy pojawiają większą grupą się w 2253 roku piątej ery, gdy na wschodzie toczy się wojna Zjednoczonego Królestwa z Królestwem Wschodu. Wtedy jeden z nich obwołał się wodzem i zawarł sojusz z Dunlandem. Uzbierali armię ( około 1 500 wojowników ), która razem z Dunlendingami liczyła około 7 000 żołnierzy. Zdobyli Minhiriath i Enedwaith, jednak nie zdobyli Tharbadu i Lond Daer (zrobili to później). W roku 2255 przystąpili do oblężenia Tharbadu i po roku go zdobyli, większość ludzi uciekło z miasta (spokrewnieni z Dúnedainami ), ci co pozostali byli spokrewnieni z Dunlendingami. Gdy sojusz zebrał armię ( 10 000 wojowników ) ruszył na Lond Daer, przystań Gondoru. Po 17 miesiącach oblężenia zdobyli miasto. Krótko po tym zdobyte ziemie zostały podzielone wzdłuż rzeki Gwathló. Zachodnią część ( razem z Lond Daer ) otrzymali ludzie z Eryn Vorn, a wschodnią ( z Tharbadem ) Dunlendingowie. Potem podpisali pokój z Zjednoczonym Królestwem, z którym prowadzili handel. Za ich władania Minhiriath porósł znowu las. Gdy w Mordorze osiadł Urgal i zdobył Gondor, ludzie go poparli i rzem z nim wyruszyli na Rohan, ale nie na Arnor. Po klęsce Urgala w bitwie pod Fornostem, ludzie korzystając z osłabienia Dúnedainów zaatakowali północne obszary i doszli aż do granic Shire. Lecz byli bardzo osłabieni i musieli podpisać pokój z Arnorem. W 391 roku szóstej ery Amdor, syn Aramira zaczął podbijać Eriador, lecz ludzie wraz z Dunlendingami stawili mu czoła, gdyż w tamtych czasach mieli potężną armię.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki