FANDOM

Lorut
Khamul-easterling.jpg
Informacje biograficzne
  • Tytuły
  • Wódz Lorutów 
  • Data urodzenia
  • 2983 rok trzeciej ery 
  • Data śmierci
  • 46 rok czwartej ery 
  • Pochodzenie
  • Rhûn 
  • Status
  • Nie żyje 
  • Rasa
  • Człowiek (Easterling) 
  • Broń
  • Miecz 
  • Przynależność
  • Lorutowie 
  • Występowanie
  • Rhûn 
Opis fizyczny
  • Płeć
  • Mężczyzna 
  • Kolor włosów
  • Czarny 
  • Kolor oczu
  • Ciemne 
Rodzina
  • Rodzice
  • Nieznani 
  • Rodzeństwo
  • Brak 
  • Małżonek
  • Nieznany 
  • Potomstwo
  • Syn 
Lorut — Easterling, najpierw służył Sauronowi, po jego klęsce został wodzem Lorutów.

BiografiaEdytuj

MłodośćEdytuj

Urodził się w 2983 roku trzeciej ery w małej wiosce nad wschodnimi brzegami Morza Rhûn. W wieku 14 lat jego rodzice umarli na zarazę, a on sam udał się do Dorwinionu, gdzie wstąpił na służbę na jednym z okrętów handlowych. Tam służył aż do czasów Wojny o Pierścień.

Służba u SauronaEdytuj

W 3018 roku trzeciej ery wstąpił na służbę do Władcy Ciemności. Szybko stał się jednym z dowódców Eastelingów i zyskał duże poparcie wśród nich. Na rozkaz Saurona zaatakował Dal i Erebor. Walka trwała trzy dni i zakończyła się klęską ludzi wschodu, na wieść o upadku Barad-dûr. Potem uciekł na wschód, a razem z nim co najmniej 1500 żołnierzy.

Wódz LorutówEdytuj

Na początku czwartej ery dotarł z towarzyszami nad północne rejony Morza Rhûn. Mając duże poparcie wśród pobratymców, został ich wodzem. Zebrał dość dużą grupę i powędrował z nimi na południe. Zatrzymali się dopiero pośród wzgórz na południe od morza, tam Easterlingowie postanowili osiąść. Lorut kazał rozpocząć budowę portu na południową - zachodnia częścią morza. Kilka lat później doszło do Pierwszej wojny Wschodniej. Wojna zakończyła się podpisaniem pokoju, gdyż obie strony konfliktu poniosły znaczne straty. Reszta jego panowania ubiegła w spokoju.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki