FANDOM

Królestwo leżące na wschodzie.

Historia Edytuj

Zostało założone przez Derena około 47 roku piątej ery na dalekim wschodzie Śródziemia. Przez pierwsze lata jego istnienie było ukrywane. W 1093 roku piątej ery, gdy potęga kraju wzrosła królestwo postanowiło się ujawnić. Król Draglin próbował podbić cały obszar morza  Rhûn, ostatecznie podbił tylko wschodni obszar. W późniejszych latach królestwo wspomogło bunt w Haradzie przeciw Gondorowi swoją armią i bunt zakończył się zwycięstwem Haradrimów. Po tym zdarzeniu królestwo podpisało pokój z Dúnedainami, z którymi prowadzili handel, tak jak i innymi królestwami Śródziemia. Królestwo zawarło sojusz z krasnoludami z Ereboru i Żelaznych Wzgórz. Kraj nie tylko się wzbogacił na handlu, ale też zaczerpnął dużo z kultury i architektury zachodu. Na tych ziemiach zaczęli osiedlać się Variagowie z Khandu i Easterlingowie, często służąc w armii królestwa. W 2127 roku piątej ery król Taulin zawarł sojusz z Uruk-Hai.

W 2154 roku PE potęga orków w Górach Szarych wzrosła i postanowili zdobyć Królestwo. Naprzeciw ich 20 000 armii ruszył Taulin, który z pomocą Uruk-Hai pokonał wroga. Pół roku później Zjednoczone królestwo Arnoru i Gondoru postanowiło skorzystać z osłabienia ludzi ze wschodu i zdobyć ich królestwo doszło do Pierwszej wojny z Dúnedainami, którą król Taulin z dużymi stratami wygrał. Za panowania syna Taulina orkowie z Rhovanionu zaczęli służyć potajemnie królestwu. Wnuk Taulina Deren II Zdobywca podbił zachodnią część morza Rhûn oraz Khand. Na początku szóstej ery gdy pojawiła się nowa ziemia ( Północne pustkowia ) królestwo zaczęło budować tam miasta i wsie. Kraj zaprzyjaźnił się z elfami pod wodzą Ailosa, którzy osiedli na dalekiej północy nowej ziemi. W 2 roku szóstej ery kraj utracił Khand i Harad. W 2836 roku szóstej ery królestwo wsparło armią Mogrona, który zwrócił im utracone ziemię. Po jego klęsce zdołali utrzymać odzyskane tereny.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki