FANDOM

Klin Dunlandu
Frakcja
Dunlendingowie.jpg

Informacje
  • Przywódca
  • Siedziba
  • Dunland (dawniej) 
  • Cel
  • Zniszczenie Rohanu 
  • Uniform
  • Brak (każdy ubiera się w co może) 

Klin Dunlandu-nazwana w ten sposób przez Rohirrimów "armia" Dunlandu zwołana przez Folkawulfa w celu zniszczenia Rohanu raz na zawsze.

HistoriaEdytuj

PoczątkiEdytuj

Kiedy Folkawulf uciekł z Rohanu, skierował się do Dunlandu gdy trafił do stolicy, zaczął knuć intrygi aby opanować cały kraj. Przekabacił dużo ludzi mieszkających w mieście i zaatakował dom ówczesnego wodza, Wulfa. Kiedy przywódca zginął, Folkawulf obwołał się królem Dunlandu. Zebrał wojska pozostawiając kraj bez obrony, aż prosząc się o atak ze strony Wysokich Elfów z Rivendell.

Atak na RohanEdytuj

Zebrane siły zostały podzielone na trzy dywizje. Dwie armie w tym samym czasie zaatakowały Isengard oraz Foldburg (miasto leżące w obszarze Bramy Rohanu), a Folkawulf ruszył na Helmowy Jar. Był to początek drugiej wojny Rohanu z Dunlendingami. Dzięki obecności posiłków, sprowadzanych do obsadzenie nowych fortów granicznych, umożliwia szybkie wyrwanie Foldburga z oblężenia. Szybkie zwycięstwo Rohanu w bitwie o Foldburg i entów w bitwie o Isengard pozwoliło wysłać odsiecz dla obsadzonego nieliczną załogą Helmowego Jaru. Rozgromienie najeźdźców w starciu pod Helmowym Jarem powstrzymało pierwszy impet natarcia i rozproszyło większość sił Dunlandu. Niedobitki wycofały się do Dunlandu.

Obrona DunlanduEdytuj

Po nieudanej próbie ataku na Rohan, Dunlendingowie wycofali się za granicę. Rohirrimowie zebrali wojsko i przypuścili kontratak. Resztki Dunlendingów cofały się prawie nie stawiając oporu. Nagły atak Wysokich Elfów na niebroniony Tharbad zamknął Dunlendingów w kleszczach. Z jednej strony naciskani przez Rohirrimów, z drugiej strony atakowani przez elfów, w końcu zostali oblężeni w stolicy. Z pomocą bomb zachowanych przez członków Czarnozbrojnych Rohirrimowie wysadzili mur. Bitwa była krótka, zakończała się całkowitym pogromem Dunlendingów. Folkawulf został zabity, a Dunland podzielony pomiędzy przeciwników Folkawulfa.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki