FANDOM

Jafar - Znany haradrimski podróżnik. W przyszłości haradrimski bóg podróży.
HPAa I.jpg

Dzieciństwo.Edytuj

Jafar dorastał w małej wioscę Andalarad na terenie Dalekiego Haradu. Jego rodzina była bardzo biedna.  Jego marzeniem było podróżowanie po całym Śródziemiu lecz wiedział że bez pieniędzy tego nie zrobi. Większośc pieniędzy rodzina musiała dawać jako haracz dla orków ponieważ gdyby im nie płacili splądrowali by wioskę. Gdy Jafar miał cztery lata urodził mu się brat Kaan. Rodzina się strasznie z tego cieszyła. Rok po narodzinach Kaana Jafar podsłuchał rozmowę rodziców o tym że ma starszego brata. Powiedzieli że jego brat Alatar przeniósł się do Haradu Bliskiego, aby znależć tam jakieś zajęcie. Gady Jafar miał 8 lat, stała się prawdziwa tragedia na wioskę zaatakowali Korsarze z Umbaru. Jafar na włase oczy zobaczył jak korsarze zabijają jego całą rodzinę. A jego porywają na tereny Umbaru. Po przybyciu do mało atrakcyjnego półwyspu stał się majtkiem na Królowej Mordoru. Był to duży, nadniszczony statek. Poznał tam dwóch przyjaciół Dorana  z Rohanu i Kantusa z Dunlandu. Na statku było okropnie, pracował tam dzień i noc. Gdy skończył 16 lat korsarze zabili Dorana. Jafar i Kantus zaatakowali zabójcę ich przyjaciela i uciekli. Schowali się w wiosce niedaleko portu na którym zabili korsarza. Po dwóch latach Kantus wyruszył w podróż do Dunlandu.

Dorosłość i pierwsza podróż.Edytuj

W wieku 19 lat Jafar wyruszył ponownie do portu gdzie dawno już zapomnieli o śmierci korsarza. Gdy mieszkał w wiosce zarobił ogromną sumę pieniędzy. W porcię zakupił dziennik, konia i niebieską zbroję. W pierwszą podróż wybrał się do Dol Amroth. Podróż się niestety nie udała i jego koń zginął z ręki orków sam ledwie umknął z życiem. Wrócił do Khandu aby odwiedzić Góry Cieni. Zwiedził tam kilka jaskin a w swoim dzienniku napisał : "Jestem w jakini Gór Cieni. Jak na razie napotkałem na dwa gobliny. (...) Znalazłem opuszczony korytarz idę go zwiedzić. Ma on bardzo dziwne jakby wykutę wzory na ścianach. (...) Na końcu korytarza znalazłem dwa szkielety chyba krasnoludów. Mieli w rękach krasnoludzkię kilofy i jeden z nich miał mithrilowy hełm i stary zardzewiały klucz. (...) Po wyjściu z korytarza znalazłem wejścię do pokoju. W jego środku znajdowała się drewniana skrzynia z metalowymi zardzewiałymi okłuciami. Klucz pasuję do zamka. A wśrodku jest krasnoludzki topór! (...)" Hełm sprzedał a za to co dostał kupił następnego konia. Wyruszył znowu do Umbaru i wynają łódź do Forochel. Nie zwiedzał tam zbyt długo bo było tam za zimno. Po Forochel wyjechał do Bree. Przejeżdzał przez Shire i pisał : "Jadę przez Shirę i poznaję wielu hobbitów. Większość się mnie boi ponieważ jestem dla nich ogromny. W Hobbitonie poznałem Frodo i Bilbo Baginnsów. W Bree przenocowałem w gospodzie "Pod Rozbrykanym Kucykiem". Bree zwiedzał kilka dni i pisał o nim : " Miasto Bree jest piękne, ale jeszcze piękniejsze są lasy i tereny poza miastem." Tak oto kończy się pierwsza podróż Jafara.

Druga podróżEdytuj

Jafar w wieku 20 lat opuścił Briee i wyjechał w stronę gór błękitnych pisząc: "Właśnie wyjeżdżam z Bree, żegnam się ze swoimi znajomymi i jadę w kierunku Ered Luin. (...) jest już wieczór zatrzymam się w Michel Delving na jedną noc. (...) Już widzę góry błękitne w okół nich jest wiele krasnoludów muszę na nich uważać. (...) Zauważyli mnie lecz uciekłem aktualnie wchodzę na szczyt tych pięknych gór. (...) Jestem już na wierzchołku góry jest tutaj wiele drogocennych kryształów i metali muszę je wziąć! (...) Znalazłem wejście do opuszczonej jaskini. Słyszę w niej krzyki orków. Wchodzę w ciemy korytarz. (...) Znalazłem bazę krasnoludów torturujących orki i gobliny. Wychodzę stąd jak najszybciej aby mnie nie zobaczyli. (...)" Po tych słowach Jafar chciał wyjechać z Ered Luin lecz natknął się na ruiny krasnoludzkich budowli i zaczął pisać: "Na zboczu gór znalazłem krasnoludzkie ruiny. Widzę tu szkielety krasnoludów i... jakiś wysokich stworzeń... chyba elfów. W ruinach nic nie ma." Gdy już chciał wyjechać zobaczył coś jeszcze : "Widzę jakąś osobe! To chyba ork. Jest on ubrany w żelazną zbroję z powykrzywianym mieczem i tarczą z namalowaną białą dłonią. Chyba mnie zauważył..." Na następnych stronach była tylko krew. Dzień później krasnoludzi podczas swojej wędrówki odnaleźli ciało Jafara. Na szczęście okazało się że żyję....

Więcej z Fandomu

Losowa wiki