FANDOM

Pierścien jedyny

Powstał bowiem jeszcze jeden pierścień...

Nad tym artykułem pracuje SarumamLestrange. W celu zapobiegnięcia wojnom edycyjnym, proszę o nieedytowanie tego artykułu póki nie usunę tego komunikatu.

Gandalf luminated underpaiting by kohse-d5n9iu0
Hettar
Inne imiona Amandar
Tytuły Błękitny Czarodziej
Rasa Majar
Płeć Mężczyzna
Kolor włosów Szare
Kolor oczu Niebieskie
Broń Różdżka

Hettar (w j. elfickim, Amandar) — istari, który został wysłany w Trzeciej Erze do Śródziemia, aby wspierać wolne ludy w walce z Sauronem. Do Śródziemia przypłynął ostatni, ponieważ miał zastąpić Błękitnych Czarodzieji, którzy zaginęli na wschodzie. Nazywany był Hettarem Błękitnym, a pod językiem elfów znany był jako "Amandar". przyjaźnił się z Gandalfem.

BiografiaEdytuj

AmanEdytuj

Nie wiele wiadomo o Hettarze w Amanie. Nieznane jest jego prawdziwe imię lecz wiadomo, że był najsprawiedliwszym i najlojalniejszym z Majarów. przyjaźnił się z Gandalfem. Ok. 1000 roku, do Śródziemia wysłano pięciu majarów, ponieważ potęga Saurona zaczęła narastać. nie został wysłany do Śródziemia, ale za to Gandalf tak. i Gandalf miali nadzieję, że jeszcze kiedyś się spotkają.

ŚródziemieEdytuj

Przybycie do ŚródziemiaEdytuj

Niedługo po wypłynięciu pięciu Istarich, Hettarowi nakazano również popłynąć do Śródziemia, ponieważ Błękitni Czarodzieje zaginęli. wykonał polecenie i popłynął do krainy. W Szarej Przystani, został powitany przez Cirdana oraz Galadrielę. Galadriela powiedziała Hettarowi, aby znalazł Mithrandira (Gandalfa). Przed odjechaniem z Przystani, Galadriela dała Hettarowi błękitną szatę, co oznaczało zastąpienie Pallanda i Alatara (Błękitnych Czarodziejów).

MisjaEdytuj

Przez pierwsze stulecia, obserwoawał i poznwał się z mieszkańcami Śródziemia. Błękitny Czarodziej również spotkał swojego przyjaciela Gandalfa, z którym pojechał na wschód w poszukiwaniu Alatara i Pallanda. Niestety, Istari nic nie znaleźli. Domyślali się tylko, że mogli ulec złym mocom, lub porzucili swą pierwotną misję.

najbardziej zaprzyjaźnił się z krasnoludami i elfami.

Propozycja GandalfaEdytuj

W pewnym okresie Trzeciej Ery, Gandalf zaproponował Hettarowi, aby pomógł mu w zorganizowaniu wyprawy mającej na celu odzyskanie Ereboru z łap Smauga. nie był zachwycony tą prośbą ponieważ uważał, że Erebor powinien zostać odzyskany, ale zarazem wiedział, że jest to bardzo trudne zadanie. Błękitny Czarodziej jednak w końcu zgodził się i pomógł Mithrandirowi. Gandalf przedstawił przyjacielowi cały swój plan i powiedział, że wie, kto zostanie włamywaczem - hobbit Bilbo Baggins. Amandar powiedział, że daje Gandalfowi wolną rękę i, że będzie on czekał na kompanię za granicą Shire, by sprawdzić, czy nikt ich nie obserwuje.

Wyprawa do EreboruEdytuj

Podejrzenia HettaraEdytuj

Po rozejrzeniu się po okolicy i po drodze, po której miała jechać kompania, Hettara zaniepokiły odgłosy z lasu. Ze swojego doświadczenia domyślał się, że to orkowie. Czuł również, że ktoś go obserwuje. Czarodziej jednak postanowił nie mówić o tym Gandalfowi i zachować to na razie w tajemnicy.

Po spotkaniu się z kompanią wczesnym rankiem na granicy Shire, Amandar poznał hobbita, Bilba Bagginsa. Według Hettara hobbit był bardzo sympatyczny, jednak bał się, że coś może mu się stać na wyprawie, co było nieuniknione.

TrolleEdytuj

W pewnym okresie wędrówki, Gandalf odłączył się od drużyny, aby zbadać "przody". Razem z krasnoludami i hobbitem został Hettar. Kompania Thorina postanowiła zrobić sobie odpoczynek w pobliskim schronieniu, czyli znisczonym domu. Hettar znał to miejsce i wiedział, że mieszkał tu kiedyś farmer. Zaniepokoiło go, że dom był zniszczony.

Wieczorem, drużyna zjadła kolację przyrządzoną przez kucharza kompanii (Bombura) i ustaliła, kto będzie trzymał nocną wartę. Kucy oraz koni mieli pilnować Fili i Kili, a wartę przy schronieniu miał mieć Bofur. Hettar nie mógł zasnąć, ponieważ znów usłyszał dźwięki wydobywające się z lasu. 

W środku nocy, Kili obudził wszystkich członków kompanii i powiedział, że w lasie są trzy trolle, a Bilbo poszedł w ich stronę. Błękitny Czarodziej zerwał się z posłania, zabrał różdżkę i wraz z krasnoludami pobiegł szybko w stronę wyznaczonego przez Kiliego miejsca. Gdy krasnoludy zbliżały się do miejsca, Amandar zobaczył ognisko. Domyślił się, że to trolle kamienne, które charakteryzowały się tym, że w nocy mogły swobodnie żyć, ale za dnia ukrywały się, gdyż słońce mogło zamienić je w kamień. Hettar kazał kompanii poczekać w krzakach i póki nie da sygnału, mają nieatakować trolli. Sam Hettar chciał przeprowadzić "specjalną" defensywę. Niestety, krasnoludy nie posłuchały czarodzieja i rzuciły się na trolle. Amandar nie miał wyjścia i również włączył się do walki. Po chwili potyczki wszystkie krasnoludy zostały pojmane. Gdy zdawało się, że czarodziej też zostanie pojmany, z pomocą przyszedł Gandalf, który przez to, że był już świt "odsłonił" słońce i zamienił trolle w kamień. Cała kompania podziękowała Gandalfowi za ratunek.

Mithrandir zasugerował, że w pobliżu musi być jaskinia, ponieważ trolle żyły tylko za dnia. Krasnoludy znalazły jaskinie i założyły "lokatę długoterminową", czyli zakkopały skarby, aby kiedyś po nie wrócić. Gandalf i Thorin znaleźli miecze elfickie, a Bilbo sztylet. Amandar nie chciał żadnej broni, gdyż wolał swój kostur.

Pościg orkówEdytuj
RivendellEdytuj

WyglądEdytuj

CharakterEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki