FANDOM

Haladûr
Haladûr2.PNG
Informacje biograficzne
  • Inne imiona
  • Deôndlir 
  • Tytuły
  • Władca Alkmaaru 
  • Sługa Saurona 
  • Data urodzenia
  • Data śmierci
  • Pochodzenie
  • Status
  • Nie żyje 
  • Rasa
  • Człowiek 
  • Broń
  • Miecz 
  • Przynależność
    • Siły Saurona
     
  • Występowanie
Opis fizyczny
  • Płeć
  • Mężczyzna 
  • Kolor włosów
  • Szatyn (kiedyś) 
  • Kolor oczu
  • Błękitne (kiedyś) 
  • Wzrost
  • 190cm 
  • Inne cechy szczególne
  • Brzydki, żółte zęby 
Rodzina
  • Rodzice
  • Nieznani 
  • Rodzeństwo
  • Brak 
  • Małżonek
  • Brak 
  • Potomstwo
  • Brak 
Haladûr (C. M. Głos z Ciemności), kiedyś Deôndlir (sin. Wysłannik Valarów) – czarnoksiężnik, dawny sługa Saurona, żyjący w latach 2700 TE71 CE. Podczas wykonywania rozkazów, Sauron przelał na niego część swej mocy, widząc w nim ogromny potencjał. Jest kilka hipotez co do pochodzenia Haladûra. Pierwsza mówi o tym, że gdy w Śródziemiu większość Istari nie wykonała swojego zadania, Deôndlir został wysłany do Ardy by pomóc Gandalfowi w walce ze złem. Jednak po przybyciu do świata, Deôndlir uległ wpływowi Saurona i przeszedł na stronę zła. Ta hipoteza została uznana za prawdziwą przez Silvera, który sam kreował tę postać. Druga opowiada, że Haladûr był dzieckiem z romansu pewnego potężnego maga (imię i nazwisko nieznane) z przypadkową kobietą. Haladûr jakowoż opuścił rodzinne strony i zaczął się uczyć magii od napotkanych wędrownych mistrzów. Gdy osiągnął pełnoletność, był już jednym z najpotężniejszych magów w Śródziemiu. Jego talent nie uszedł uwadze Saurona, który zaproponował młodemu magowi współpracę. Kilka lat później przyjął nowe imię – Haladûr.

BiografiaEdytuj

Trzecia EraEdytuj

W Trzeciej Erze, Czarnoksiężnik służył Sauronowi, działając na Wschodzie. Omamił tamtejszych ludzi zwanych Haradrimami, przez co przeszli oni na stronę Zła podczas Wojny o Pierścień. Następnie ruszył do Umbaru, gdzie przekonał piratów, którzy także postanowili dołączyć do Saurona. Podczas bitwy pod Morannonem był poza granicami Mordoru. Gdy Czarna Brama upadła, Pierścień Jedyny został zniszczony a Sauron pokonany, Haladûr ukrył się w górach i tam pozostał do Czwartej Ery.

Czwarta EraEdytuj

Wojna ZachodniaEdytuj

W 20 roku Czwartej Ery, Haladûr udał się w góry Nordum. Tam spotkał tubylczych mieszkańców, orków. Zachęcił ich do ataku na Shire. Przekazał dowódctwo nad orkami Húrugowi. Sam osiedlił się w twierdzy Carad Dûr. Gdy siły górskich orków zostały pokonane w bitwie o Wyjącą Przełęcz, Haladûr musiał uciekać ze swojej siedziby.

Inwazja PołudniaEdytuj

W 25 roku Czwartej Ery, Haladûr zebrał wielką armię orków i ruszył w stronę Zjednoczonego Królestwa Arnoru i Gondoru. Na drodze do Minas Tirith stało dawno zniszczone miasto – Minas Vordun. Jednak w ostatniej chwili Gondor dowiedział się od Kampanii Haladûra. Wojska ludzi zapełniły ruiny dawnego miasta, a posłańcy zostali wysłani do krasnoludzkiego królestwa położonego w górach Nordum. Gdy bitwa się rozpoczęła, Haladûr znajdował się na tyłch i pomagał swoim podwładnym mrocznymi czarami.Jednak jego wysiłki na nic się nie zdały, gdyż w mieście działali Gandalf i ściągnięty z Mrocznej Puszczy, Radagast. Bitwa zakończyła się klęską dla Czarnoksiężnika, gdyż z zachodu na pomoc Gondorowi przybyli Rohańczycy a także orły z Gór Mglistych. Gdyby nie to, Haladûr i jego orkowie wygrali by bitwę i ruszyliby na stolicę Gondoru, Minas Tirith. Czarnoksiężnik musiał się wycofać do swojej starej siedziby w Górach Nordum, Carad Dûr.

Wyprawa na WschódEdytuj

Zaraz po inwazji Południa, Haladûr wyruszył na Wschód. Tam dotarł do królestwa Rhûn. Cel jego wizyty nie jest znany. Jednak po jego wizycie, w królestwie zapanował chaos, a Haladûr powrócił na Zachód i tam czekał na odpowiedni moment do ataku na Królestwa Południowe.

Poszukiwania korony Dal'kannithaEdytuj

Haladûr3.jpg

Haladûr w Aranochu.

Czarnoksiężnik dowiedział się o koronie Dal'kannitha, która miała moc dawnego Majara. Gdyby Haladûr zdobył artefakt, byłby tak potężny jak sam Sauron. Wolne Ludy zaniepokojone działaniami Czarnoksiężnika, wybrały drużynę która ruszyła na poszukiwania korony. Trop zaprowadził oddział Wolnych Ludów do Aranochu, dawnego kraju magów. Na miejscu okazało się że to wcale nie magowie zamieszkiwali Aranoch lecz Majarowie. Dal'kannith był jednym z nich. Gdy grupa ludzi, elfów, krasnoludów i hobbitów dotarła do krypty wcześniej wspomnianego Majara, zaatakował ich Haladûr na czele orków z Gharad Dûr. W batalii zginęło około 80 orków a z drużyny poległ Terrel, wojownik z królestwa Arnoru. Korona Dal'kannitha trafiła w ręce przywódcy grupy, Daerona. Następnie wszyscy wycofali się do Mithondion. Haladûr wrócił do Carad Dûr i tam zaczął zbierać armię by zdobyć Aranoch.

Oblężenie AranochuEdytuj

W 51 roku Czwartej Ery, Haladûr zebrał kolejną armię orków, goblinów i wargów i ruszył ku bramom Aranochu. Miasto które służyło za warownię kraju magów, Flotest zostało oblężone przez armię Czarnoksiężnika. Po wielu tygodniach miasto wkońcu upadło. Hordy orków rozproszyły się po kraju magów. Haladûr został władcą Aranochu, po osiągnięciu władzy zbużył dotychczasową stolicę a zbudował nową o nazwie Durthang.

Atak na MithondionEdytuj

Haladûr.jpg

Haladûr podczas oblężenia Mithondion.

W 71 roku Czwartej Ery, Haladûr wyruszył ze swojego królestwa na czele 10 tysięcznej armii orków, goblinów i innych złych istot. Jego celem był jedyny azyl w Śródziemiu dla elfów i mieszańców – Mithondion. Gdy tamtejszy władca, Lólindir dowiedział się o maszerującej armii Czarnoksiężnika, zwrócił się o pomoc do Gondoru, Arnoru a także do Rohanu. Wszystkie trzy królestwa odpowiedziały na wezanie Świetlistego Władcy. Aragorn II, władca Zjednoczonego Królestwa Gondoru i Arnoru, wysłał do Mithondion swego zaufanego sługę oraz przyjaciela, Daerona z Minas Vordun. Podczas marszu, Haladûr dowiedział się że Dwór Światła zostanie wsparty przez Wolne Ludy Śródziemia i że ich wojskami ma dowodzić Daeron.

Czarnoksiężnik znał młodego elfa z poszukiwań korony Dal'kannitha oraz sławnej bitwy na Polach Vordun. Gdy doszło do oblężenia Mithondion, Haladûr poleciał na swoim smoku nad miasto. Wśród walczących dojrzał Daerona który siekał jego orków. Nienawiść jaką Czarnoksiężnik darzył elfa wzięła nad nim górę górę i postanowił zabić wroga. Daeron w ostatniej chwili dostrzegł nadlatującego smoka z Haladûrem na grzbiecie. Elf cisnął w niego Lancą z Gór Jhareth. Stworzenie spadło z murów Dworu. Okazało się że Czarnoksiężnik pozostał na obwarowaniach. Ostrza dwóch wrogich wojowników zetknęły się w odgłosach bitwy. Szala zwycięstwa przechylała się powoli na stronę Haladûra. Jednak na pomoc Daeronowi ruszył władca Dworu Światła, Lólindir. Zaatakował on z imptetem Czarnoksiężnika, skupiając całą jego uwagę na sobie. W międzyczasie Daeron pozbierał się i zaatakował Haladûra od tyłu. Niestety, w ostatniej chwili swego żcyia, Czarnoksiężnik zranił Lólindira, jednak został zabity przez Daerona. Ciało Haladûra spadło z obwarowań i wylądowało w wodach Morza Srebrnego.

ObecnośćEdytuj

Haladûr2.jpg

Duch Haladûra.

Ciało Haladûra zostało zgładzone, jednak jego duch nadal żył. Obecność Czarnoksiężnika wyczuł Gandalf w 85 roku Czwartej Ery. Duch Haladûra wzmocnił skutki obrażenia, które kilka lat temu zadał Lólindirowi przec co Świetlisty Władca zmarł. Jeszcze przez wiele lat, Czarnoksiężnik ingerował w sprawy Śródziemia, aż do 96 roku Czwartej Ery gdy to wyprawa Gandalfa i Daerona przybyła do Carad Dûr i wypędział ducha ze świata Ardy.

CharakterystykaEdytuj

Młody Deôndlir był przystojnym szatynem z błękitnymi oczami. Jednak po latach służby u Saurona, jego cera zaczęła przypominać skórę trupa, oczy stały się czerwone, wargi poczerniały a białe niegdyś zęby pożółkły. Jego jedwabiście białe szaty zastąpił czarny płaszcz. Na głowie zaś nosił Hełm podarowany mu przez samego Władcę Ciemności.

Strony Silvera635

Postacie Daeron • Merenwen • Deliann • Haladûr • Húrug • Haldesh • Malton z Beodecken • Dughen z Florrem • Lólindir • Terrel
Bitwy Bitwa w Dolinie Dúlrina • Bitwa o Wyjąca Przełęcz • Bitwa na Polach Vordun
Frakcje Horda Húruga • Strażnicy Śródziemia
Rasy Orkowie z Gharad Dhur
Miejsca Dolina Dúlrina • Wyjąca Przełęcz • Pola Vordun
Szablony IGP • IGPCore • Postać • Bitwa • Cytat • Infobox • InfoboxAlternative (zmiany) • Notebox (zmiany)

Więcej stron tego użytkownika...

Więcej z Fandomu

Losowa wiki