FANDOM

Húrug
Húrug.jpg
Húrug podczas oblężenia Shire

Informacje biograficzne
  • Data urodzenia
  • Data śmierci
  • Pochodzenie
  • Status
  • Nie żyje 
  • Rasa
  • Broń
  • Topór wojenny orków 
  • Przynależność
Opis fizyczny
  • Płeć
  • Mężczyzna 
  • Kolor włosów
  • Blond (?) 
  • Kolor oczu
  • Ciemny 
  • Wzrost
  • Ok. 2m 
  • Inne cechy szczególne
  • Okrutny 

Rodzina
  • Potomstwo
  • Nieznane (brak
Húrug (C. M. Zwiastujący przemoc) (ur. 2995 TE, zm. około 24 CE) – wódz orków z Gór Nordum w latach 3019 TE23 CE.

BiografiaEdytuj

Wczesne życie (2995 TE – 23 CE)Edytuj

Wczesne życie Húruga nie jest specjalnie znane. Wiadomo tylko tyle że urodził się w Górach Nordum.

Wojna Zachodnia (23 CE)Edytuj

Wyprawa do Bree (23 CE)Edytuj

Kilka lat później, w roku 23 Czwartej Ery Daeron przybył do Bree. Tam miał się spotkać z Gandalfem. Gdy mag zjawił się na miejscu spotkania od razu przeszedł do rzeczy. Mianowicie: Orkowie z Nordum zamierzają zaatakować Shire a potem wraz z innymi plemionami także pozostałe kraje Zachodu. Daeron został wysłany przez niego do króla Gondoru Aragorna II z prośbą o pomoc. Strażnik jak najszybciej udał się do stolicy. Tam złożył audiencję Aragornowi. Gdy Daeron opowiedział mu jaki plan mają Orkowie i że te informacje pochodzą od Gandalfa, król od razu postanowił wysłać swoją armię do Shire.

Obrona Shire (23 CE)Edytuj

Daeron udał się na czele wojsk Gondoru ku Shire. Żołnierze przybyli w samą porę. Oblężenie właśnie się rozpoczęło. Horda Húruga właśnie zaczęła atakować fortyfikacje obronne kraju Hobbitów a dokładnie Causeway. Gdy zjednoczonym ze sobą armiom ludzi i Hobbitów udało się odeprzeć atak, Aragorn wysłał Daeron i kilku swoich ludzi na zwiad. Podczas rekonesansu, oddział zwiadowczy odkrył obóz wroga. Jeden z dowódców oznajmił pozostałym towarzyszom że niedługo nadciągną do Shire Orkowie z Gharad Dhur. Zwiadowcy już mieli zawrócić gdy jeden z nich przez przypadek stoczył się ze wzgórza. Orkowie gdy tylko usłyszeli hałas ruszyli w kierunku biednego zwiadowcy. Towarzysze biedaka zbiegli za kompanem ze wzgórza i osłaniali jego odwrót. Trzech z sześciu zwiadowców poległo, reszta ruszyła ku obozowi króla Gondoru. Daeron zdał raport Aragornowi i Gandalfowi. Zaniepokojeni posiłków ze strony groźnych orków z Gharad Dhur, przyjaciele postanowili przeszkodzić im w dotarciu do obozów Hordy Húruga. Po tego zadania wyznaczyli Daeron który miał zabrać 500 wojowników i zablokować wroga w Wyjącej Przełęczy.

Bitwa o Wyjącą Przełęcz (23 CE)Edytuj

Bitwa o Kościaną Przełęcz.jpg

Orkowie z hordy Húruga podczas bitwy o Wyjącą Przełęcz.

Daeron udał się wraz ze swoim oddziałem w stronę Wyjącej Przełęczy. Po dotarciu na miejsce, żołnierze rozłożyli obóz i zaczęli budować fortyfikacje. Daeron po przybyciu na przesmyk dowiedział się, że istnieje górska ścieżka, która pozwala Orków ominąć Przełęcz i wyjść na tyły jego wojsk. Wobec tego postanowił obstawić niebezpieczną ścieżkę oddziałami znających teren hobbitów. Liczył na to, że stu małych wojowników zdoła powstrzymać próbę ewentualnej penetracji przejścia, a także na to, że Orkowie o istnieniu ścieżki się nie dowiedzą. Honor rozpoczęcia bitwy otrzymali wojownicy z Minas Tirith, niedługo później zastąpili ich Gondorczycy. W ciągu pierwszego dnia bitwy kolejne oddziały orków przelewały się przez wąskie gardło między skałami, by paść pod ciosami zabójczych gondorskich włóczni.

Dzięki bardzo dobremu wyszkoleniu oraz zdyscyplinowaniu wojownicy mogli wykorzystać taktykę kontrataku. Z godziny na godzinę walka na przesmyku przeradzała się w rzeź. Pod koniec dnia dowódca orków z Gharad Dhur skierował do walki wyborowy oddział „nieśmiertelnych”, który także został zatrzymany przez żołnierzy Gondoru. Ork nie mógł użyć w walce swojej konnicy, więc postanowił ciągłymi atakami zmusić wrogów do wycofania się z przesmyku. Walka trwała do wieczora. Rano z sił orków nic nie zostało. Daeron i jego ludzie powrócili do głównych sił i skupili się na walce z orkami z gór Nordum. Po kilku dniach bitwa zakńczyła się zwycięstwem zjednoczonej armii Gondoru i hobbitów.

Dalsze losy (23 CE – 24 CE)Edytuj

Po porażce w bitwie o Wyjącą Przełęcz, Húrug wraz z oddziałem niedobitków uciekł w stronę Gór Sinych. Tam przeżył do roku 24 CE, jednak został zabity przez Boraga, młodego ambitnego orka, któremu zależało na przejęciu władzy.

Strony Silvera635

Postacie Daeron • Merenwen • Deliann • Haladûr • Húrug • Haldesh • Malton z Beodecken • Dughen z Florrem • Lólindir • Terrel
Bitwy Bitwa w Dolinie Dúlrina • Bitwa o Wyjąca Przełęcz • Bitwa na Polach Vordun
Frakcje Horda Húruga • Strażnicy Śródziemia
Rasy Orkowie z Gharad Dhur
Miejsca Dolina Dúlrina • Wyjąca Przełęcz • Pola Vordun
Szablony IGP • IGPCore • Postać • Bitwa • Cytat • Infobox • InfoboxAlternative (zmiany) • Notebox (zmiany)

Więcej stron tego użytkownika...

Więcej z Fandomu

Losowa wiki