FANDOM

Hóliun
HDwarf

Informacje biograficzne
  • Data urodzenia
  • Data śmierci
  • Pochodzenie
  • Status
  • Nie żyje 
  • Rasa
  • Krasnolud 
  • Broń
  • Topór 
Opis fizyczny
  • Płeć
  • Mężczyzna 

Rodzina

Hóliun – przywódca jednego ze szczepów krasnoludów z Ered Luin, pod koniec Trzeciej Ery. Ojciec Gólina.

Biografia Edytuj

Hóliun urodził się w 2700 TE w Ereborze. Erebor przeżywał wtedy rozkwit potęgi i nic nie zapowiadało katastrofy, która miała nadejść siedemdziesiąt lat później. Był synem nieznanej krasnoludzicy i nieznanego krasnoluda. O rodzicach Hóliuna wiadome było jedynie, że byli oni wysoko postawieni na dworze Thróra. Dzięki pozycji rodziców, Hóliun zdobył duże wykształcenie i wiedzę o dawnych wiekach. Niestety sielankę przerwał atak smoka Smauga w 2770 roku TE. Zginęli wtedy rodzice Hóliuna. Dołączył do grupy krasnoludów uciekającej do Ered Luin. Tam ciężko pracował jako kowal i płatnerz, lecz ceniono go, czego dowodem było to, że nawet elfowie regularnie prosili go wykucie miecza, czy zbroi. Dzięki tym czynom został przywódcą rodu Terazgh. Hóliun mieszkał w Ered Luin do 2941 roku TE. Wówczas Kompania Thorina odzyskała Erebor. Po powrocie do Ereboru Hóliun zajmował się tym samym co w Ered Luin. W 2955 urodził mu się syn, Gólin. Niedługo potem, Hóliun dowiedział się o kilku niedużych incydentach i to wywołało w nim myśl, że Sauron wróci bardzo niedługo. Dla bezpieczeństwa uciekł potajemnie do Ered Luin i tam zmarł.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki