FANDOM

Gordrin
Gordrin
Gordrin
Lata życia 2879 TE - 3019 TE
Rasa Krasnolud
Płeć Mężczyzna
Rodzina Hordrim (syn), Gorin (brat), Nordri (bratanek), żona (nieznana)
Broń Młot, oskard.

Gordrin (2879 TE - 3019 TE) - jedyny władca miasta Nordum w Górach Szarych, brat Gorina, władcy Nordinbadu.

Biografia Edytuj

Urodził się jako starszy brat krasnoluda Gorina. Gordrin był śmiałym i odważnym krasnoludem. Zawsze był gotów chwycić za topór w obronie swojego rodzinnego miasta. W roku 2920 Nordinbad zaatakował smok Urntor ze zwiędłych wrzosowisk. W potyczce zginął ojciec Gordrina, lecz smok został zgładzony przez Krasnoludów. Miasto w wielu miejscach zostało zniszczone. Szczury i zaraza zaczęły opanowywać Nordinbad, dlatego też Gordrin postanowił wyruszyć w poszukiwaniu lepszego miejsca do życia. Wcześniej mianował swego brata władcą Nordinbadu, ale obiecał że sprowadzi jego towarzyszy do nowej siedziby, jeśli tylko ją odnajdzie. Poszukiwania trwały 2 lata, aż wreszcie Gordin dotarł do góry którą nazwał Nordum.Wraz z towarzyszącą mu grupą rzemieślników, rzeźbiarzy i artystów krasnoludzkich, rozpoczął budowę miasta.

Trzy miesiące później krasnoludy ukończyły budowę głównej bramy. Wtedy także Gordrin postanowił wybrać się na ekspedycję, w celu zbadania głębszych zakamarków góry. Podczas wędrówki na jego drużynę napadła grupa orków i hobgoblinów pod wodzą Gobloka. Gordrin pokonał nieprzyjaciół, lecz Goblok zdołał uciec w głąb jaskini. Na pamiątkę zwycięstwa to miejsce nazwano Komnatą Gobloka.

W kolejnych latach krasnoludowie kontynuowali budowę miasta, przerywając pracę na rzecz potyczek z orkami. W owym czasie Gordrin pojął za żonę jedną z arystokratek krasnoludzkich, która przybyła razem z nim. W roku 2926 wzięli ślub. Rok później na świat przyszedł jego syn Hordrim. W 2930 roku krasnoludowie dokopali się do wielkiej komnaty zaludnionej przez tysiące orków. Gordrin wraz z rodziną schronił się w najwyższej sali jeszcze niewybudowanego miasta. Na posiłki z Nordinbadu nie miał co liczyć, gdyż jego brat zmagał się z atakami smoków, a Żelazne wzgórza były plądrowane przez armie Easterlingów. Po kilku ciężkich tygodniach spędzonych w komnacie, Gordrin wycofał się z towarzyszącą mu grupą na powierzchnię. Dołączyli do niego również pozostali krasnoludowie, którym udało się ocalić życie. Znaleźli się w dolinie Skruszonej Czaszki. Nazwa wzięła się od bitwy stoczonej tu w 2930 roku pomiędzy krasnoludami a orkami. W czasie jej trwania Gordrin poprowadził swoją armię do bitwy i zabił orka Gobloka, wodza goblinów z gór szarych.

Nieprzyjaciel został pozbawiony dowódcy i całkowicie rozgromiony. Na dodatek Nordum można było już bezpiecznie zbudować, bez potrzeby ciągłych walk z orkami.

Panowanie Edytuj

Czasy panowania Gordrina upływały w spokoju i dostatku. Znaleziono ogromne żyły srebra i diamentów. Nie utrzymywano kontaktów z Nordinbadem, ponieważ komunikację utrudniały bandy przerażających Hobgoblinów z gór szarych. Dodatkowo wciąż żyły w górach wielkie smoki, takie jak Urgost. Prowadzono handel, głównie z miastem Esgaroth i krasnoludami z Żelaznych wzgórz.

W 2941 roku Thorin II Dębowa Tarcza odzyskał Samotną Górę wypędzając z niej smoka Smauga, który zburzył miasto Esgaroth i zginął z ręki Barda Łucznika, mieszkańca Esgaroth. Pomiędzy Ludźmi, Elfami i Krasnoludami doszło do sporów. Wtedy to Gordrin wyruszył z Dainem Żelazną Stopą na pomoc krewniakowi, Thorinowi. Brał udział w Bitwie Pięciu Armii i przeżył.

Do roku 3018 Nordum przeżywało istny napływ bogactw. Prowadzono Handel z Leśnym królestwem, Ereborem i Żelaznymi Wzgórzami, a także z Odnowionym Królestwem Dale. W 3018 roku Gordrin i jego poddani ze zgrozą spoglądali na legiony powracających orków. Na karawany kupieckie napadały ogromne bandy i niszczyły patrole utrudniając komunikację z zewnętrznym światem. W 3019 roku Gordrin spotkał na drodze do Nordinbadu swego brata Gorina. Nie widzieli się od wielu lat, dlatego też bardzo ucieszyli się na swój widok. Władca Nordum chciał sprowadzić swego brata do Nordum, lecz było już za późno. Gorin odbudował Nordinbad i założył rodzinę. Powiedział swojemu bratu o samobójczej misji podjętej przez Nordriego, jego syna. Gordrin chociaż bardzo chciał, nie mógł wspomóc swego krewniaka.

Gordrin cieszył się dużym autorytetem, zarówno wśród poddanych jak i u sojuszników.

Wojna o Pierścień Edytuj

W lipcu 3019 roku do miasta przybył człowiek ze wschodu nazywający siebie Pierwszym Marszałkiem z Lokr-Rim. Nie podał co prawda swego nazwiska, ale przedstawił królowi swoje żądania. Powiedział że jeżeli Nordum podda się Easterlingom, Sauron okaże swą litość wobec krasnoludów i pozwoli im odejść w pokoju, w poszukiwaniu nowego miejsca. Gordrin obrzucił obelgami i wyzwiskami Easterlinga. Nie zamierzał oddać tak od teraz miasta, które budowano przez wiele lat, które zostało okupione krwią wielu krasnoludów.

11 marca 3019 roku Easterlingowie przekroczyli dolinę Skruszonej Czaszki. W tej sytuacji Hordrim, syn Gordrima wyruszył by odeprzeć nieprzyjaciół. Nie miał żadnych szans. Zginął na wzgórzu Zarak-Zaram osaczony przez nieprzyjaciół. Gordrin opłakiwał śmierć syna krótko, ponieważ musiał przygotować się do odparcia ataku na Nordum. Oblężnie rozpoczęło się 12 marca. Krasnoludów odcięto od posiłków, Easterlingowie wkroczyli na pola Dale zmuszając Krasnoludy z Ereboru do pomocy swoim sojusznikom, Nordinbad znalazł się pod oblężeniem wojsk Saurona, zaś Leśne królestwo odpierało ataki z Dol Guldur.

14 marca Easterlingowie sforsowali mury, ale nie mogli przedostać się do największej komnaty- Komnaty Szafirowej, bowiem prowadził do niej most, na którym zmieściłoby się tylko dwóch piechurów, lub jeden konny. Easterlingowie ponieśli dotkliwe straty, lecz losy bitwy zmieniły się gdy przybyły posiłki orków z Gundabadu. Trolle przyprowadzone z Gundabadu w krótkim czasie zdobyły most i zniszczyły bramę do ostatniej komnaty.

Gordrin poległ broniąc dostępu do bramy, ale zdołał zabić wielu Olog-hai co było nie lada wyczynem. Niedobitki krasnoludów schroniły się w Komacie Szafirowej by przeczekać oblężenie. 17 marca Jedyny Pierścień został zniszczony, a wieża Barad-dur upadła. Oznaczało to koniec Saurona. Przerażeni Orkowie i Easterlingowie rozpoczęli odwrót, ale zostali dopadnięci na górskich stokach przez wojska Nordinbadu i wybite. Jeńcy zostali wykorzystani do odbudowy zniszczeń w mieście.

Śmierć Edytuj

Gordrina znaleziono umierającego pod stosem trupów pod bramą w Komnacie Szafirowej. Był z nim w tych ostatnich chwilach brat i bratanek. Gordrin przekazał Gorinowi Nordum, jako część królestwa Nordinbadu, po czym wyzionął ducha.

Okazało się później, że w zapiskach Gordrina odnaleziono akt mówiący o przekazaniu Nordum w ręce Gorina, w wypadku wymarcia jego dynastii.

Pochowano go obok syna w nowo wybudowanej komnacie Królów.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki