FANDOM

Goblok
Goblok
Goblok
Lata życia 2840 TE - 2930 TE
Rasa Ork
Płeć Mężczyzna
Pochodzenie Góry Szare (Herszt orków z Nordum)
Broń Szabla

Goblok (2840 TE - 2930 TE) - herszt orków z góry Nordum w latach 2840 - 2930.

Biografia Edytuj

Urodził się 2840 roku w czeluściach Góry Nordum, nazywanej wówczas przez orków Górą Wilczych Kłów. Spośród swoich pobratymców wyróżniał się inteligencją i wytrzymałością fizyczną. Był świetnym strategiem, znacznie przewyższającym swoimi umiejętnościami pozostałych wodzów.

W 2922 roku na Górę Wilczych Kłów wdrapali się Krasnoludowie pod wodzą Gordrina i nadali jej nową nazwę: Nordum. Tam wybudowano miasto o tej samej nazwie. Goblok zorganizował zasadzkę na krasnoludów przemierzających górskie jaskinie. Zakończyła się klęską, ale Goblok umknął ratując życie.

W 2930 roku podjął ponowną próbę wypędzenia krasnoludów. Zachował na tą chwilę wielką armię Orków i Hobgoblinów. Zmusił Gordrina do wycofania się do komnaty położonej na najwyższym poziomie. Po ucieczce Gordrina do Doliny Skruszonej Czaszki zorganizował zbrojną wyprawę, w celu zabicia krasnoludów w tejże dolinie.

Goblok wykazał się sprytem, ale nie udało mu się ostatecznie pokonać krasnoludów, gdyż przez jego wojska przebił się Gordrin i kilku krasnoludów. Krasnoludzki władca zamachnął się oskardem i zmiażdżył Goblokowi łeb. Jego śmierć spowodowała panikę wśród orków, którzy prędko uciekali, przerażeni śmiercią swego wodza.

Odtąd dolinę w której stoczono bitwę, zaczęto nazywać Doliną Skruszonej Czaszki, ponieważ Gordrin zmiażdżył swym Oskardem głowę Gobloka i skruszył jego czaszkę.

Ciekawostki Edytuj

  • Na cześć zwycięstwa nad zorganizowaną przez niego zasadzką nazwano jedną z komnat Komnatą Gobloka.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki