FANDOM

Gólin
Gólin
Gólin
Data urodzenia 2955 TE
Data śmierci 250 CE
Rasa Krasnolud
Kolor oczu brązowe
Kolor włosów czarne
Dzieci Tólinn

Gólin - przywódca krasnoludów z Ered Luin w Czwartej Erze. Syn Hóliuna, ojciec Tólinna.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Gólin urodził się w Ereborze, czternaście lat po odzyskaniu go przez krasnoludy. Jako młodzieniec często jeździł do Dale. Jego ojciec, Hóliun zdecydował przenieść się do Ered Luin, ponieważ już w tym momencie uświadomił sobie, że Sauron się odrodził i zbiera siły. Podróż trwała około roku. Wybudowali wielkie kuźnie pod trzema górami. Tam wykuwali piękne przedmioty, sprzedawali je głównie elfom mieszkającym niedaleko, w Forlindonie.

Wojna o Pierścień Edytuj

W 3017 TE, Gólin wyruszył do Ereboru. Po drodze nie napotkał trudności. Już w Ereborze zajął sie polepszaniem jego obrony oraz umacnianiem miasta Dale. Niedługo później zaatakowała wielka armia Easterlingów. Krasnoludy broniły się do końca Wojny o Pierścień gdy Easterlingowie zostali rozbici. Zebrał znajome krasnoludy i wrócił do Ered Luin. Tam okazało się, że jego ojciec zmarł. Po opłakaniu go został przywódcą.

Fajkowe ziele Edytuj

W latach po Wojnie o Pierścień krasnoludy bardzo polubiły fajkowe ziele. Nie wiedziały jednak skąd je sprowadzać. Dowiedział się o tym than Shire'u i wysłał Jerleya Cottona z apelacją do krasnoludów, by sprowadzać je od nich. Gólin po krótkim namyśle, zgodził się.

Dalsze losy Edytuj

Dalsze losy Gólina pozostają mało znane. Na pewno urodził mu się spadkobierca, Tólinn.

Strony Maćka
JerleyUlfgang-templateMolgimbul-templateForberry-template
To tylko niektóre z nich! Jeśli chcesz zobaczyć wszystkie, wejdź tu.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki