FANDOM

Ertion
Kili son of aragorn and legolas by skiofit-d6sdc6k

Informacje biograficzne
  • Data urodzenia
  • 3002 TE 
  • Data śmierci
  • 37 CE 
  • Przynależność
  • Królestwo Szarych Gór 
Opis fizyczny
  • Kolor włosów
  • Czarny 
  • Kolor oczu
  • Ciemne-Niebieskie 
  • Wzrost
  • około 190 cm 

Rodzina

Ertion - Potomek Erthiona, ostatni król Szarych Gór z rodu Thenduniona, syn Alwego, organizator wyprawy do Minas Tirith, powiernik części klejnotu łez Manwëgo.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Ertion - urodził się za panowania swojego ojca Alwego , jako następca tronu Królestwa Gór Szarych, od małego był szkolony na wojownika i króla. Gdy był mały ojciec opowiadał mu minionych latach, kiedy to Minas Mithrin było stolicą królestwa i o bogactwach które się tam mieściły. W wieku 19 lat brał udział w walkach przeciwko Sauronowi. Gdy miał 49 lat, Śródziemie obeszła nowina o poszukiwaniu tajemniczych części klejnotu. Wtedy to postanowił zorganizować wyprawę do Minas Tirith i odzyskać swoje dziedzictwo.

Wyprawa do Minas Tirith Edytuj

21 lipca 30 roku CE, Erion wyruszył wraz z 10 towarzyszami do Minas Tirith, początkowo ich podróż zakłada przeprawę przez Mroczną Puszczę, lecz dzięki pomocy Elladana i Eladilla którzy później dołączyli do nich, uniknęli pułapki którą tam na nich zastawił Rashluk. Po dotarciu do Białej Twierdzy, oddał on klejnot Królowi lecz w brew przypuszczeniom nie otrzymał on wielkiej

pomocy.

Bitwa o Minas Mithrin Edytuj

16 października 30 roku CE, zaatakował on zajętą Twierdzę z pomocą krasnoludów z Gór Mglistych oraz oddziałem Zjednoczonego Królestwa Gondoru i Arnoru. Po zwycięskiej Bitwie i odzyskaniu stolicy, nie mógł się długo cieszyć, ponieważ przegrupowane orki pod wodzą Grimloka przypuściły szturm na fortece. Po zaciętej i krwawej walce orkowie ulegli po śmierci swojego dowódcy, który zginął z ręki Thora. W walce tej zginął Hetrion,Eladill oraz dowódca wojsk Zjednoczonego Królestwa Fektor.

Bitwa o Erebor Edytuj

Po odzyskaniu stolicy odbudował on ją, oraz wyznaczył patrole na granicy z górą Gundabad. W roku 37 CE, król pod Górą Thorin III Kamienny Hełm, wezwał wszystkich sojuszników na pomoc gdyż oddziały orków pod rozkazami Belegura chciały zdobyć Erebor. Król Ertion stawił się na wezwanie i pomógł królowi pod Górą wypędzić orków. Stoczył on walkę Rashlukiem, którą po zaciętej walce przegrał i zginął z jego ręki, lecz przed śmiercią obciął on orkowi rękę.

Kompania Ertiona Edytuj

Ertion,Thor,Orin,Floin,Hetrion,Boin,Tanin Waleczny,Fermin,Elladan,Eladill,Tólinn,Dillin,Tharin I

Więcej z Fandomu

Losowa wiki