FANDOM

Erhael To Gondorski żołnierz oraz dowódca Gwardii Cytadeli żyjący za czasów Czwartej Ery.
Erhael
Erhael

Informacje biograficzne
  • Data urodzenia
  • 17 Marca 3000 TE 
  • Minas Tirith 
  • Data śmierci
  • 28 Listopada 169 CE 
  • Góry Mgliste 
  • Przynależność
  • Gondor 
  • Straż Cytadeli 
  • Strażnik Ithilien 
Opis fizyczny
  • Kolor włosów
  • Brązowy 
  • Kolor oczu
  • Niebieskie 
  • Wzrost
  • 1 metr 87 centymetrów 

Rodzina

ŻyciorysEdytuj

Erhael urodził się w 3000 roku Trzeciej Ery w Minas Tirith. Jego rodzicami byli gondoryjczyk Ecthelion oraz Awyn, elfka pochodząca z Rivendell. Za młodu chciał zostać strażnikiem jak jego ojciec. Czasami przychodził z ojcem do pracy i nawet trenował z nim. Jego życie miało się dobrze aż w końcu Sauron powrócił....

Wojna o PierścieńEdytuj

Gdy wojna w końcu przybyła do Minas Tirith sam chciał dołączyć do walki, lecz ojciec kazał mu zostać i bronić matki. Gdy jednak orkowie przebili się przez mury skrył się z matką w domu. Po drodze zostali zaatakowani przez orków. Erhael zabił napastników, lecz jego matka została śmiertelnie zraniona. Na chwilę przed jej odejściem powiedziała mu, że chce by pomógł swojemu ojcu. Młody chłopak wziął miecz i ruszył w stronę bramy. Stanął w tłumie żołnierzy na których czele stał Gandalf. Gdy trolle wdarły się przez bramę razem ze strażnikami ruszył na bestie. Udało mu się przewrócić trolla rozcięciem mu pięty, lecz troll uderzył go buławą i go znokautował. Erhael obudził się pod koniec bitwy. Usłyszał, że pozostali żołnierze udają się na Czarną Bramę, więc ruszył razem z nimi. Okazało się że jego ojciec żyje. Zdenerwowany, rozkazał mu wrócić do miasta, ale chłopak powiedział mu co się stało matce. Jego ojciec pogrążył się w rozpaczy, lecz poprzysiągł ją pomścić. Po bitwie i wygnaniu Saurona wrócił z ojcem do Minas Tirith, gdzie został Strażnikiem Cytadeli.

Czwarta EraEdytuj

Z przyjściem Czwartej Ery życie powodziło się Erhaelowi. Został kapitanem Straży, z czego jego ojciec był bardzo dumny. Pewnego dnia Namiestnik wysłał go poza Minas Tirith, powiedział mu że jest jeszcze młody i że chce aby pozwiedzał świat. Zdziwiony, jednak zadowolony udał się na podróż. W swoich podróżach przemierzył mn. Erebor, Mroczną Puszczę i Bree.W 15 CE udał się do Rivendell gdzie poznał swoją przyszłą małżonkę, Ninimeth.

Wojna domowa w ShireEdytuj

W 16 CE zwiedzał Shire, gdzie został świadkiem bitwy między dwiema grupami, Wyzwolicielami Shire a Paktem Brandywine. Gdy ujrzał owe grupy zabijające się nawzajem postanowił, że nie powinni walczyć między sobą i w Shire powinien panować spokój. Sam co prawda nie dołączył się do żadnej z grup, lecz sam poprowadził własną grupę zwaną przez obydwie frakcje jako Przyliżcy Zagranicznego a on sam był zwany Zagranicznym. Po dwóch latach oraz niezliczonych próbach spokoju większość członków dwóch wrogich frakcji dołączyło do Zagranicznego. Pakt został rozwiązany w 20 CE a Wyzwolciele zrezygnowali niecały miesiąc później. Takim sposobem Erhael i jego grupa została tym czym jest dotychmiast, Zjednoczoną Gwardią Shire, a Erhael został honorowym hobbitem.

RivendellEdytuj

Po kilku latach wędrówki postanowił wrócić do Rivendell. Zamieszkał tam razem ze swoją narzeczoną, Ninimeth. W końcu pobrali się w 60 CE, a ojciec jego małżonki dał mu dwa miecze, Hathelasa oraz Dolgrithora. W 65 CE orkowie z Wichrowego Szczytu zaczęli nękać Rivendell. Erhael udał się, aby się z nimi rozprawić. Po drodze wpadł w zasadzkę i zginąłby, gdyby nie jego przyjaciel, Ellavorn. Razem pozabijali orków i udali się na Wichrowy Szczyt. Tam walczyli z orkami przez trzy godziny, aż w końcu udało się ich pokonać. Wrócili do Rivendell, po czym świętowano ich zwycięstwo, choć nie na długo....

Oblężenie RivendellEdytuj

Dzień później orkowie pod osłoną nocy zaatakowali Rivendell. Erhael i wszyscy inni elfowie bronili bram Rivendell aż do następnego ranka, gdy w końcu orkowie się przebili. Obrona zmieniła się w walkę o życie. Walka została wygrana przez orków ze względu na przewagę liczebną. Elfy wycofały się do przedsionka, gdzie uformowali szyk i bronili się przed orkami. Po siedmiu godzinach udało sie przepchnąć orków spowrotem poza siedzibę i na górskie polany dookoła. Tam orkowie zostali zmieceni przez łuczników na murach. Ta zakończyło się oblężenie.

Odzyskanie Gór Mglistych Edytuj

"Bracia i siostry! Dzisiaj, walczymy o wyzwolenie naszych ludów z rąk paskudnych najeźdzców! Tutaj nie jesteśmy ludźmi lub elfami, jesteśmy zjednoczeni w jedną wspólnotę. Za Przymierzę!" - Erhael przemawiający do członków Przymierza Ludzi i Elfów na temat mieszkańców Gór.

W 110 CE Erhael został wezwany z powrotem do służby przez namiestnika Gondoru. Miał on za zadanie odbić Góry Mgliste, lecz musiał to zrobić samemu, gdyż nie mogli mu dać żadnego wsparcia poprzez braki w szeregach. Erhael stwierdził, że może zapytać elfy o pomoc. Podróżował do Lothlorien, Rivendell oraz Mrocznej Puszczy w poszukiwaniu pomocy. Zgodzili się, lecz musieli być pewni że ludzie także staną do walki. Udał się więc do Rohanu, gdzie dano mu wielu wojowników. Poprzez połączenie sił, namiestnik zgodził się wspomóc Erhaela. Tak też powstało Odnowione Przymierze Ludzi i Elfów. W 143 CE odzyskano większość pasma górskiego Gór Mglistych, a w 147 udało się podbić całe góry, przez co nareszcie nastał pokój.

Powrót Angmarczyka Edytuj

W 168 CE powrócił Dûragar, Angmarski wojownik oraz dowódca Armii Numenoru. Zamierzał on podbić Góry Mgliste i przyłączyć je do Angmaru. Szybko odbił z rąk elfów i ludzi większość Gór, aż w końcu Przymierze powróciło by się nim zająć. Doszło do kilkunastu krwawych potyczek, w których Numenorejczyk przegrywał, aż do 169 CE...

Ostatnia walkaEdytuj

28 października 169 roku Czwartej Ery uczestniczył w obronie jednego z obozów wojskowych. Orkowie pod dowództwem Numenorejczyka. Po czterech minutach dwaj przywódcy napotkali na siebie. Stoczyli pojedynek, który zakończył się śmiercią wrogiego dowódcy oraz utratą dwóch palców Erhaela. Przez następne kilka minut walczył z orkami, gdy nagle zauważył, że jako jedyny został przy życiu. Zdjął hełm i rzucił się na orków w umierającym gniewie. Po zabicu kilkunastu orków pokonano go, a ostateczny cios został mu zadany przez wodza orków, Burzgûla. Na chwilę przed śmiercią wezwał posiłki krukiem, które dotarły godzinę później, lecz jedyne co zastały, to cały oddział Erhaela oraz jego samego leżących na polu pobitewnym. Mimo iż zabili pozostałych orków, było to druzgoczące zwycięstwo sił zła tego dnia. Nikt się nie radował udaną obroną Gór. Erhaela pochowano razem z jego mieczami i wyposażeniem w jednej z twierdz, ale jego żona upomniała się o jego ciało, więc zostało przeniesione do Rivendell, gdzie został pochowany wśród innych elfich bohaterów.

Strony użytkownika PieskkuPL
Ludzie Dûragar  • Erhael
Orkowie Burzgûl  • Skrithurz  • Skûn Skrwawiony
Broń Hathelas & Dolgrithor
Wydarzenia Pakt Brandywine

Więcej z Fandomu

Losowa wiki