FANDOM

Eórdsh (znany wcześniej jako Alatar)
Eórdsh.jpg

Informacje biograficzne
  • Data urodzenia
  • Data śmierci
  • 64 CE 
  • Przynależność
  • Istari 
Opis fizyczny
  • Kolor włosów
  • czarne lub białe 

Rodzina
Eórdsh – Istari, zwany Alatarem, a później Czarnoksiężnikiem Eórdshem. Jego siedzibą była twierdza Shemól.

ŻyciorysEdytuj

Pierwsze lata w ŚródziemiuEdytuj

AlatarEórdsh.jpg

Eórdsh jako Alatar.

Alatar był Ainurem. Do Valinoru przybył w Drugiej Erze, mniej więcej po upadku Numenoru. W 1000 roku Trzeciej Ery został wysłany do Śródziemia, by wspomóc Wolne Ludy w walce z Sauronem. Z początku im pomagał, wybudował sobie siedzibę w Dolinie Anduiny, nazwał ją Alatargobel. Jednak nie zamieszkał tam na długo. Pięćset lat po jego przybyciu do Śródziemia miał wraz z Pallandem i Sarumanem udać się na wschód, by zniechęcić tamtejszych ludzi do Saurona. Dotarli do miasteczka Frls'i. Tam rozdzielili się. Po tygodniu spotkał się z Pallandem, ale Sarumana nie było, ponieważ uciekł. Tam ich obu opanował Sauron i stali się sługusami Ciemności. Wybudował sobie na dalekiej północy twierdzę Shemól. Mieszkał tam samotnie aż do Drugiej Wojny o Pierścień. Przyjął imię Eórdsh.

Druga Wojna o PierścieńEdytuj

Wiele lat później okazało się, że Saruman żyje i że Sauron upadł. Dołączył więc do niego i w pobliżu Shemólu wybudował wielkie kuźnie i hodował w pobliżu orków. Stworzył nowy podgatunek - Batal - Hai . Byli to orkowie lepsi nawet od Uruków. Rozpoczęła się wojna. Eórdsh dowodził swą armią niemal we wszystkich starciach. Dzieje Drugiej Wojny o Pierścień są długie i zawiłe, a sam Eórdsh uważał wojnę jedynie za drogę do potęgi. Po przegranej i śmierci swojego głównego sojusznika w 57 CE, Eórdsh postanowił kontynuować wojnę samemu. W 64 CE jego orkowie zostali pokonani, a sam Eórdsh zginął.

Strony Maćka
Jerley.jpgUlfgang-template.jpgMolgimbul-template.jpgForberry-template.jpg
To tylko niektóre z nich! Jeśli chcesz zobaczyć wszystkie, wejdź tu.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki