FANDOM

Bitwa.jpg

Atak Urntora na główną bramę

Bitwa na Skalnym Jeziorze – sześciodniowe starcie pomiędzy krasnoludami z Nordinbadu, a smokiem Urntorem w 2920 roku Trzeciej Ery.

Przebieg Edytuj

Do bitwy doszło tuż po śmierci władcy Nordinbadu. Jego synowie: Gorin i Gordrin wycofali się do wewnętrznych sal miasta, barykadując się na kilka dni w salach.

Po czterech dniach przebywania w ukryciu, Gorin wyprowadził garstkę swych ludzi, w nadziei że uda mu się uciec z Nordinbadu. Smok zaskoczył jego ludzi tuż przy głównej bramie. Ubezpieczając odwrót Gorina zginęło 80 krasnoludów. W tym czasie Gordrin przywędrował ze swoimi siłami (liczącymi około 200 weteranów wojny z orkami) do podziemnych jaskiń.

Następnego dnia, od wymienionych wyżej wydarzeń, Urntor powrócił do wewnętrznych sal. Na środku Skalnego Jeziora leżała samotna wysepka, którą Urntor obrał sobie za leże. Wieczorem, tego samego dnia Gordrin przypuścił atak na smoka. Wówczas bestia została w wielu miejscach ciężko raniona, gdyż nie spodziewała się nagłego ataku krasnoludów.

Okaleczony smok jako swój ostatni bastion obrał salę tronową. Gorin i Gordrin połączyli swoje siły i razem wściekle natarli na siedzibę smoka. Potwór, choć bronił się jak oszalały, nie zdołał pokonać przytłaczających go krasnoludów. Urntor został brutalnie zabity przez żołnierzy Nordinbadu, lecz straty jakie ponieśli krasnoludowie były dostrzegalne jeszcze do początków Wojny o Pierścień.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki