FANDOM

Bitwa na Polach Vordun
Bitwa
Bitwa na Polach Vordun
Informacje
  • Miejsce
  • Wynik
  • Zwycięstwo Wolnych Ludów 
Uczestnicy
  • Zjednoczeni orkowie 
Dowódcy
  • † - poległy w walce
  • (†) - prawdopodobnie poległy w walce
Siły stron
  • 2000 żołnierzy Gondoru i Arnoru
  • 500 wojowników krasnoludzkich
  • 1000 żołnierzy Rohanu 
  • 10 000 orków 
Straty
  • Wielkie 
  • Ogromne 

Bitwa na Polach Vordun – bitwa pomiędzy siłami ludzi z Gondoru, Arnoru i Rohanu a armią orków. Stoczona 25 kwietnia 25 roku Czwartej Ery na Polach Vordun.

Bitwa na Polach VordunEdytuj

Po zabiciu orków z Nordum rok wcześniej, Czarnoksiężnik Haladûr zebrał armię orków i goblinów z Północy. Gdy Daeron dowiedział się o planach mrocznego maga, od razu zgłosił się do Gandalfa. Ten ruszył do Minas Tirith do Aragorna. Armia Zjednoczonych Gondoru i Arnoru ruszyła ku ruinom Minas Vordun.

Żołnierze umocnili główną bramę spodziewając się oblężenia. Po ukończeniu budowy posłali również po Gordrina z gór Nordum. Następnego dnia pod Górę dotarł Gordrin wraz z grupą 500 wojowników. Armia zjednoczonych orków zaatakowała pod dowódctwem Czarnoksiężnika Angrum. Początkowo nietoperze przysłoniły niebo tak szczelnie, że zapanowały ciemności. Armia Ludzi i Kransoludów obsadziła skaliste ostrogi wybiegające na południe i wschód mając nadzieję, że gobliny wejdą między nie.

Gdy przeciwnicy wpadli w pułapkę elfowie obsypali ich strzałami i zaczęli walczyć. Następnie do bitwy włączyli się krasnoludowie atakując z drugiej strony. Orkowie na chwilę rozpierzchły się, ale ich współplemieńcy wspięli się na górę po przeciwległym stoku i zaatakowali od tyłu. Po pewnym czasie mocno osłabione wojska ludzi, elfów i kransoludów zaczęły ustępować. Nagle od Bramy zaatakował Daeron z towarzyszami. Zebrało się przy nim wielu elfów, ludzi i krasnoludów, którzy zepchnęli orków w dolinę. Z powodu małej liczebności zostali jednak otoczeni. W tym momencie na pomoc walczącym przybyły orły oraz Rohańczycy, którzy przesądzili wyniku bitwy.

Batalia na Polach Vordun, niezwykle dramatyczna w przebiegu, ostatecznie zakończyła się zwycięstwem Rohirrimów i Gondorczyków, którzy okupili je zapewne dużymi stratami.

Strony Silvera635

Postacie Daeron • Merenwen • Deliann • Haladûr • Húrug • Haldesh • Malton z Beodecken • Dughen z Florrem • Lólindir • Terrel
Bitwy Bitwa w Dolinie Dúlrina • Bitwa o Wyjąca Przełęcz • Bitwa na Polach Vordun
Frakcje Horda Húruga • Strażnicy Śródziemia
Rasy Orkowie z Gharad Dhur
Miejsca Dolina Dúlrina • Wyjąca Przełęcz • Pola Vordun
Szablony IGP • IGPCore • Postać • Bitwa • Cytat • Infobox • InfoboxAlternative (zmiany) • Notebox (zmiany)

Więcej stron tego użytkownika...

Więcej z Fandomu

Losowa wiki