FANDOM

Aramir
Isilmo.png
Informacje biograficzne
  • Inne imiona
  • Aramir Wielki 
  • Majar na granicy dobra i zła 
  • Tytuły
  • Władca Hyarmenoru 
  • Data urodzenia
  • Przed czasem 
  • Data śmierci
  • Nieznana 
  • Status
  • Żyje 
  • Rasa
  • Majar 
  • Broń
  • Miecz 
  • Przynależność
  • Armia Morgotha 
  • później sam był sobie panem 
  • Występowanie
  • Utumno 
  • wschodnie i południowe Śródziemie 
  • Hyarmenor 
Opis fizyczny
  • Płeć
  • Mężczyzna 
  • Kolor włosów
  • Czarny 
  • Inne cechy szczególne
  • Mądry 
  • rozważny 
Rodzina
  • Rodzice
  • Eru Ilúvatar 
  • Rodzeństwo
  • Nieznane 
  • Małżonek
  • Emarien 
  • Potomstwo
  • Amdor 
Aramir – Majar, zwiedziony przez valara Morgotha.

Wczesne życie

Został stworzony przez Eru Ilúvatara przed czasem, uczestniczył w pieśni Ainurów. Gdy została stworzona Arda, zstąpił na nią i przyłączył się do Morgotha. Razem z nim osiadł w Utumno i brał udział w ataku na latarnie Valarów. Nie uczestniczył w Wielkiej bitwie potęg, gdyż uciekł daleko na południe, a wraz z nim kilka mniejszych duchów i orków. Chociaż na początku był lojalny wobec Czarnego nieprzyjaciela świata, nie wstąpił ponownie do niego na służbę po jego ucieczce z Amanu.

Druga era i trzecia era

W drugiej erze świata zaczął szukać miejsca aby się osiedlić i wybrał Hyarmenor (Kraj Południowy), gdyż był wolny od wpływów Saurona ( był on potężniejszy od Aramira ). Zwerbował dużą grupę ludzi i zaczął budowę podziemnej fortecy, bo nie chciał aby odkryli ją Númenorejczycy. W tym czasie przybierał postać czarnego kruka i odwiedzał Númenor i Śródziemie. Podczas jednej z takich podróży zakochał się w Emarien elfce z Lindonu. Przybrał postać elfa i próbował ją uwieść, ale ona kochała kogo innego. Rozwścieczony tym kazał swoim żołnierzom pod wodzą Ragana zbudować statki, aby popłynęli po nią i przywieźli do niego. Gdy Ragan dostarczył elfkę do fortecy swojego pana ten kazał zbudować dla niej dom nad rzeką i przydzielić do niej liczną straż, ale pozwolił chodzić jej gdzie chciała. Od tamtej pory pod postacią kruka często na nią patrzył, bo kochał ją ponad życie. Pod koniec trzeciej ery obserwował Sarumana, gdy tworzył ulepszoną rasę orków Uruk - hai. Potem sam eksperymentował z orkami, aż sam stworzył ulepszoną rasę orków.

Czwarta era

Dowiedziawszy się o upadku swojego największego wroga Aramir zaczął zbierać armie, chcąc najechać kraje ludzi. W 504 roku na czele wielkiej armii przybył do Umbaru. Jakiś czas później od północy nadeszła wielka armia Arnoru i Gondoru, doszło do Bitwy o Umbar. Majar wygrał bitwę z ciężkimi stratami i nie mógł kontynuować podboju, ale zyskał władzę w Dalekim Haradzie. Wrócił do Hyarmenoru i tam jakiś czas snuł plany o kolejnych podbojach.

W 2154 roku urodził mu się syn Amdor. W trzecim tysiącleciu zaczął zbierać kolejną armię Uruk-hai, orków, trolli, wargów i Haradrimów i podbił Bliski Harad i Khand. Podczas próby podbicia Mordoru doszło do Bitwy o Mordor, w której Aramir poniósł klęskę, lecz zdołał utrzymać zdobyte tereny.

Piąta era

W tej erze zaczął budowę Mrocznej twierdzy na południowej stronie gór Ephel Dúath, a na jej dowódcę wyznaczył swojego syna Amdora. W 29 lat po ukończeniu budowy zaatakowali ją ludzie z północy. Twierdza została zburzona, jego syn ledwo uszedł z życiem i stracił wszystkie ziemie w Śródziemiu.  

Szósta era  

W tym okresie zaczął zgłębiać tajniki tworzenia Pierścieni Władzy i kazał Mogronowi przystąpić do podboju ziem południowego Śródziemia, po jego klęsce jakiś czas później zaprzestał podboju Śródziemia.  

Więcej z Fandomu

Losowa wiki