FANDOM

Alafar
Rivendell style revamp by merlkir.jpg
Informacje biograficzne
  • Tytuły
  • Wódz Lorutów 
  • Data urodzenia
  • 837 rok czwartej ery 
  • Data śmierci
  • 904 rok czwartej ery 
  • Pochodzenie
  • Rhûn ( Dranekard ) 
  • Status
  • Nie żyje 
  • Rasa
  • Człowiek ( Easterling ) 
  • Broń
  • Miecz 
  • włócznia 
  • Przynależność
  • Lorutowie 
  • Występowanie
  • Rhûn 
Opis fizyczny
  • Płeć
  • Mężczyzna 
  • Kolor włosów
  • Czarny 
  • Kolor oczu
  • Ciemne 
Rodzina
  • Rodzice
  • Nieznani 
  • Rodzeństwo
  • Brat 
  • Małżonek
  • Nieznany 
  • Potomstwo
  • Kilku synów i jedna córka 
Alafar — wódz Lorutów.

BiografiaEdytuj

Wczesne życieEdytuj

Urodził się w Drakengardzie w 837 roku czwartej ery. W młodości pod przebraniem i z zaufanymi towarzyszami często się wybierał w podróże na zachód. W wieku 17 lat został zmuszony przez ojca do ślubu z córką jednego z wodzów ludzi z Khandu. Cztery lata później jego ojciec zmarł, a on został królem.

Podbicie Rhûn i KhanduEdytuj

Kilka lat po objęciu władzy nad Lorutami, zaczął zbierać wielką armię. Wyruszył z nią na podbój całego wschodu, który zajął w ciągu roku. Podczas walk został ciężko ranny w rękę, przez co nie mógł walczyć. Gdy wydobrzał zaczął przygotowywać się do wyprawy na Khand. Wyruszył z ogromną armią liczącą 30 000 wojowników. Zajął południowe tereny prawie, że bez walki.

PokójEdytuj

W 866 roku urodził mu się syn Alangar, który był bardzo do niego podobny. W późniejszym czasie urodziły się jego pozostałe dzieci, a kraj rozkwitał i się bogacił. Alafar zaczął kolonizowanie ziem na północ od Mordoru. Gdy jego syn Alangar miał 23 lata podobnie jak jego ojciec, zmusił syna do ślubu z córką króla Zjednoczonego Królestwa Arnoru i Gondoru, czym zapewnił sobie potężny sojusz.

Wojna z orkamiEdytuj

Koło roku 903 czwartej ery orkowie zaczęli atakować zachodnie granice królestwa. Król zebrał silną armię i wyruszył przeciwko nieprzyjacielowi. Wojna trwała do 904 roku, właśnie w tym okresie doszło do wielkiej bitwy w której Alafar zginął, ale dowodzenie nad wojskiem przejął jego syn Alangar. Bitwa zakończyła się zwycięstwem Lorutów.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki