FANDOM

Rozdział Pierwszy: Edytuj

Minione Czasy

Edytuj

Z biegiem czasu, zostałem zobowiązany do opisania tej historii, tak aby nie został zapomniana, a bohaterowie którzy brali w niej udział żyli wiecznie. Nie wiem czy jestem godzien opisywać wszystkie te wydarzenie, lecz wiem że żyłem za czasów największego ze wszystkich wojowników, i dodam więcej był on moim przyjacielem…  Historia ta zaczęła się tak naprawdę wiele lat, przed wydarzeniami, które chcę wam opowiedzieć . Miało to miejsce w Pierwszej Erze, kiedy to Śródziemie wyglądało całkowicie inaczej.  Morgoth przygotowując się na Wojnę Gniewu, obdarzył swojego sługę Beleda, zwanego również Belegûrem, magicznym klejnotem, który pozwalał mu kontrolować wszystkie smoki.  Miał on za zadanie poprowadzić je do walki, lecz dzień przed bitwą, pozostawił on swojego pana, nie chcąc dzielić się władzą. Ten w zemście zamknął go głęboko w lochu, gdzieś w okolicach góry Gundabad, a zarazem odbierając mu klejnot. Po pokonaniu Morgotha, klejnot został podzielony na 3 części, które zostały rozdane, pierwszym rasą. Historia ta dalszy ciąg ma dopiero w Drugiej Erze kiedy, to krasnoludy z Gór Błękitnych, wędrowały po śródziemiu w poszukiwaniu nowego domu. Mowa dokładnie o plemieniu Drora Wiecznego, który to przybył wraz ze swoim plemieniem do gór Szarych, gdzie założył Żelazna Twierdza, ogłosił się on wtedy królem Królestwa Szarych Gór, do królestwa zaliczał się zachodni kraniec gór Szarych, Kruczych Wzgórza oraz Zwiędłe Wrzosowiska. Zamieszkiwały tam różne stworzenia i plemiona. Prawie wszystkie z nich uznały go jako swojego króla, najdzielniejszymi i najwaleczniejszymi z jego żołnierzy, było plemię Esthora. Po wybuchu Wojny Krasnoludów z Orkami w roku 1995 TE, Żelazna Twierdza została zniszczona, przez hordy orków z Góry Gundabad pod przywództwem Rashluka, , a Thendunion, władca rodu Drora, zginał raniony strzałą Rashluka. Ocalali schronili się w warowniach, po czym pod przywództwem Tharina I, syna Thenduniona, udali się do warowni, na skraju Zwiędłych Wrzosowisk. Wtedy to padły wszystkie sojusze, a plemiona kiedyś walczące razem, stały się dla siebie wrogie. Legenda plemienia Drora głosiła „ pewnego dnia, w roku orła, gdy wzejdzie krwawy księżyc, narodzi się potomek Drora, który zjednoczy zwaśnione plemiona, i poprowadzi je do ataku, by odzyskać skradzioną ojczyznę. A przy jego boku będzie stał, najwaleczniejszy i najdzielniejszy wojownik, jakiego wydała ziemia, nie będzie on ani Człowiekiem ani Elfem, lecz będzie pochodził z obu. Nie zazna on radości życia ,lecz jego imię przetrwa wieki. A dzień ten nadejdzie z pełnią księżyca, kiedy to nad górami Szarymi, znowu pojawią się smoki.” Teraz gdy z krótka, opisałem wam wydarzenia które miał miejsce w minionych czasach, mogę zacząć swoją historię. Byłem 3 synem Finniego , dowódcy wojsk Elfów Rivendell, urodziłem się w roku 2913 TE. W roku 3008 TE, razem z ojcem, oraz kilkoma elfami wyruszyliśmy do Mrocznej Puszczy, aby spotkać się z Thranduilem, królem Leśnego Królestwa, aby omówić sprawę Saurona. Po licznych naradach, postanowiliśmy zostać tam przez pewien czas, i wspomóc sojuszników. Niestety, jeden z naszych towarzyszy, kuzynka Elronda, Avin, wdała się w romans  z przebywającym tam strażnikiem, pochodzącym z rodu Esthora. Efektem tego było, narodzenie się dziecka, gdy król Thranduil, dowiedział się o tym, wpadł w szał zabijając strażnika, a Avin uwięził w lochu. Mój ojciec chcąc ratować dziecko, opuścił wraz zemną  Leśne Królestwo, zabierając je do Rivendell, i nadając mu imię Erthion. Przez wiele lat szkolił go, jak jednego z nas, przekazując mu wszystko co tylko umiał. W wieku 20 lat, był on najwaleczniejszym wojownikiem jakiego znałem, może, dlatego że w jego żyłach płynęła krew dwóch wspaniałych rodów.

Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki