FANDOM

Zemsta za zabicie ojca i za twoje kalectwo, to jest teraz mój cel.

—Érkan do Muzeaha

Erkan Mądry
Easterling LOTR.jpg
Informacje biograficzne
  • Tytuły
  • XI król dynastii Hitulhmi 
  • Data urodzenia
  • 1243 r. TE Rdoghard 
  • Data śmierci
  • 1320 r. TE 
  • Pochodzenie
  • Północno wschodnie rejony Rhun 
  • Status
  • umarł 
  • Rasa
  • Człowiek 
  • Broń
  • Sztylety Sai 
  • łuk refleksyjny 
Opis fizyczny
  • Płeć
  • Mężczyzna 
  • Kolor włosów
  • Króczoczarne 
  • Kolor oczu
  • Ciemny brąz 
  • Wzrost
  • 185cm 
Rodzina
  • Rodzice
  • Erdon Wierny 
  • Elfbrita Piękna 
  • Rodzeństwo
  • Muzeah Krzywy 
  • Małżonek
  • Virinla 

Érkan Mądry – Easterling, syn Erdona Wiernego. XI i ostatni król dynastii Hitulhmi.

Życiorys Edytuj

Dzieciństwo Edytuj

Érkan urodził się w stolicy trzeciego królestwa północno-wschodnio części Rhun - Rdoghardzie. Matka poczęła go wraz z jego bratem bliźniakiem Muzeahem. Lecz to Érkan był pierworodny i już od dziecka musiał przygotowywać się do roli władcy dynastii Hitulhmi. Érkan był bardzo zwinnym, silnym i mądrym chłopcem i już w wieku lat piętnastu otrzymał przydomek Mądry. Jego brat nie był aż tak zdolny jak on, ale nigdy nie było między nimi niezgody. Kiedy miał dwadzieścia jeden lat zmarła jego matka - Elfbrita.

Bitwa o Rdoghard Edytuj

Rok po śmierci matki dynastia przeciwna Hitulhmi - Drigoth, napadła na Rdoghard. W walce poległ ojciec Érkana. Młodzieniec musiał objąć dowództwo. Mimo, że to była jego pierwsza bitwa, Érkan doskonale poprowadził ludzi do walki i wypędzając z miasta Drigoth zyskał sławe.

Porwanie Edytuj

Po śmierci ojca Érkan dążył do całkowitego wytępienia dynastii Drigoth. Skupił się na posługiwaniu bronią, nauczył się jak bez problemu przetrwać prawie w każdym środowisku naturalnym.

W 1270 r. TE Érkan został porwany przez zdrajcę Ulfartha, który dosypał mu prochu usypiającego do piwa i chciał go wydać Bortherdowi - królowi dynastii Drigoth. Gdy Érkan się obudził był zamknięty w kajdany i leżał na wozie. Wtedy to podszedł do niego Ulfarth i szyderczo zaśmiał mu się w twarz mówiąc, że Érkan jest dla niego przepustką do lepszego życia. Érkan wiele dni spędził w niewoli u zdrajcy, który cały czas jechał do miejsca sprzedaży.

W 1271 r. TE Na karawanę Ulfartha napadli Villanosi. Złoczyńcy uwolnili Érkana, który korzystając z okazji zabił Ulfartha. Villanosi choć nie wiedząc kim jest porwali Érkana i zmusili do niewoli. Érkan spędził tam rok.

W 1272 r. TE Érkan zrobił bardzo odważny krok, żeby się uwolnić z kajdan złamał sobie kciuk u lewej ręki. Uwolnił się i nim tę coś zauważył, zabił strażnika. Érkan szybko uciekł. Nie wiedział gdzie jest. Ale z nauk pamiętał, iż Villanosi mieli swoje osadu blisko północno-zachodniej granicy Rhun. Na podstawie gwiazd ustalił gdzie jest zachód i udał się w strone Żelaznych Wzgórz. Érkan szedł tam rok.

Fror Edytuj

W 1273 r. TE końcu udało mu się wyleczyć złamany palec. Trafił do niewielkiej osady krasnoludów. Krasnolud o imieniu Fror przyjął go do siebie i mocno się z nim zaprzyjaźnił. U niego to Érkan nauczył się obróbki metalu i kamieni. Wykuł sobie nową zbroję (starą porzucił, gdyż była zbyt ciężka) lekką i wytrzymałą, którą okrył złotem (zbroje okryte złotem były znakiem przynależności do Hitulhmi). Dowiedziawszy się, gdzie jest, Érkan wyruszył w drogę powrotną do Rdoghardu. Gdy postanowił odejść Fror powiedział, że idzie z nim, bo nie ma tu nic i nic nie może stracić.

W 1274 r. TE Érkan i Fror wyruszyli.

Luthoden Edytuj

Rhosgobel.jpg

Siedziba Luthodena - Belgrhos

W 1275 r. TE Érkan i Fror dotarli do Belgrhos domu niejakiego Luthodena. Był to pół krasnolud, pół człowiek, lecz bardziej przypominał człowieka. Pół człowiek ten miał dziwną pasję - kochał wargi. Érkan i Fror szybko zaprzyjaźnili się z tym mężczyzną. Luthoden zaraził ich swoją pasją. Wkrótce wszyscy mieli warga. Zwierz Érkana nazywał się Feakun. Przyjaciołom trudno było się rozstać więc Fror i Érkan zostali u półczłowieka trzy lata.

W 1278 r. TE była ogromna burza, nazwana później Piątą Burzą Gniewu Bogów. Piorun walnął w dom Luthodena rozproszył jego wargi i zmienił dom w popiół. Z wargów zostały tylko trzy: warg Érkana, Frora i Luthodena. Pół krasnolud stwierdzając, że nic go już tu nie trzyma wyruszył z przyjaciółmi do Rdoghardu.

Dalsze losy Edytuj

W 1279 r. TE Érkan i jego towarzysze dotarli w okolice wioski Villanosów, w której był więziony. Mężczyzna pamiętając krzywdy, w nocy zakradł się do budynku, gdzie trzymano niewolników. Zabił strażników i uwolnił jeńców.

W 1281 r. TE Érkan wreszcie dotarł do Rdoghardu, gdzie wszyscy przywitali z należną mu chwałą. Jak się okazało w czasie jego 10 letniej nie obecności rządził jego brat Muzeah, który otrzymał przydomek Krzywy. W 1275 r. TE Drigoth korzystając z nieobecności przywódcy znów napadli na Rdoghard. Na szczęście znów ponieśli porażkę, lecz Muzeah został niebezpiecznie zraniony w plecy i od tam tej pory musi się garbić. Érkan miał jeszcze jeden powód by zemścić się na Drigoth. Erkan dowiedział się, że podczas Burzy Gniewu Bogów smok Faolókë zaatakował miasto. Zabił go dzielny strzelec Draeb. Erkan wyróżnił go łaskami i podarował nowy pałac.

1281-82 r. TE Érkan wciąż dąży do pokonania Drigoth.

1283 r. TE W dniu swoich urodzin Érkan poznaje swoją przyszłą żonę Virinle.

1285 r. TE W wieku 42 lat Erkan żeni się z Virinlą.

1285-1320 r. TE Érkan, aż do śmierci nie doczekał się potomka i całą swą uwagę poświęcił swej żonie i zemści na Drigoth, która mu się udała i w 1303 r. TE Érkan osobiście uciął łeb Bortherdowi. Zmarł ze starości razem ze swoją żoną.

Cechy Edytuj

Érkan był odważny, silny i mądry. Zawsze potrafił zachować zimną krew. Po stracie matki i ojca popadł w małą depresje, lecz pokonał ją. Zawsze potrafił postawić na swoim.

Wyposażenie Edytuj

Érkan walczył za pomocą dwóch sztyletów Sai. Posługiwał się także łukiem refleksyjnym. Nosił pozłacaną, lekką zbroje z hełmem. U pasa miał czarny sztylet.

Sai2.jpg

Sai Erkana

Więcej z Fandomu

Losowa wiki